صفحه نخست

سیاست

اقتصاد

بین‌الملل

جامعه

فرهنگ‌وهنر

چندرسانه‌ای

منهای نفت

اندیشکده‌های خارجی

انتخابات

فضای مجازی

صفحات داخلی

تاریخ انتشار: ۱۴:۰۸ - ۲۲ خرداد ۱۴۰۱ - 2022 June 12
کد خبر: ۱۳۷۹۹۴

گازپروم: انتقال گاز به اروپا از طریق اوکراین تغییر نکرده

شرکت دولتی گاز روسیه موسوم به گازپروم روز یکشنبه اعلام کرد میزان انتقال گاز این کشور به اروپا از خاک اوکراین تغییر نکرده است.

به گزارش راهبرد معاصر، به نقل از رویترز، گازپروم اعلام کرد: گاز ورودی روسیه به اوکراین برای انتقال به اروپا از طریق نقطه ورود سوژا در روز یکشنبه معادل ۴۱.۹ میلیون مترمکعب بوده که نسبت به روز شنبه تغییر نکرده است.

گازپروم تصریح کرد که درخواست این شرکت از کی یف برای انتقال گاز به اروپا از طریق نقطه ورودی سوخرانووکا مورد پذیرش قرار نگرفته است.

شرکت روسی گازپروم پیش از این اعلام کرده بود که از اوکراین، اطلاعیه‌ای مبنی بر خاتمه ترانزیت گاز از این کشور به اروپا، از طریق سوخرانووکا دریافت کرده است.

براساس این اطلاعیه، کی یف از گازپروم خواسته بود که تمام حجم ترانزیت گاز به منطقه سودژا که تحت کنترل نیرو‌های اوکراین است، منتقل شود.

با وجود ادامه انتقال گاز روسیه به اروپا از طریق خاک اوکراین به رغم آغاز درگیری نظامی در ۲۴ فوریه (۵ اسفند ماه) به نام «عملیات ویژه نظامی»، اما کی یف جریان گاز خط لوله سوخرانوکا را که به صورت معمول نزدیک به یک سوم گاز صادراتی روسیه به اروپا را از طریق اوکراین انتقال می‌داد، متوقف کرده است.

حجم گاز طبیعی روسیه که در ۲۰۲۱ از طریق اوکراین به اروپا انتقال یافته، ۴۱ میلیارد متر مکعب در روز بوده که نسبت به میزان توافق شده اولیه با گازپروم ۴۰ درصد بیشتر بوده، اما نسبت به سال پیش از ان ۲۵ درصد کاهش یافته است. /ایرنا

مطالب مرتبط
نظر شما
نام:
ایمیل:
نظر: