صفحه نخست

سیاست

اقتصاد

بین‌الملل

جامعه

فرهنگ‌وهنر

چندرسانه‌ای

منهای نفت

اندیشکده‌های خارجی

انتخابات

فضای مجازی

صفحات داخلی

  • ۰۲:۳۵
  • چهارشنبه ۱۳ ارديبهشت ۱۴۰۲
  • Wednesday 03 May 2023
تاریخ انتشار: ۲۱:۵۵ - ۲۳ خرداد ۱۴۰۱ - 2022 June 13
کد خبر: ۱۳۸۲۶۲

یک کشته و یک مجروح بر اثر تیراندازی در بیمارستانی در آمریکا

تیراندازی های دسته جمعی در آمریکا همچنان قربانی می گیرد و این بار بر اثر تیراندازی اعضای خانواده‌ای به یکدیگر در بیمارستان گریدی مموریال در شهر آتلانتا، یک نفر کشته و یک نفر دیگر به شدت زخمی شد.

به گزارش راهبرد معاصر  چارلز همپتون، معاون رئیس پلیس آتلانتا، گفت که این خانواده پس از یک حادثه در اواخر روز یکشنبه در شهرستان دی کالب به بیمارستان مراجعه کردند.

وی ادامه داد: بر اساس اطلاعات ما این حادثه در شهرستان دی کالب آغاز شده است و پس از آن برخی از اعضای این خانواده در اورژانس بیمارستان گریدی حضور یافتند.

پلیس با بیان اینکه این یک اختلاف بوده که به تیراندازی منجر شده است، گفت که تیراندازی به سرعت مهار شد.

پلیس آتلانتا اعلام کرد که در جستجوی سه تیرانداز است و آنها همه از اعضای یک خانواده هستند.

بر اساس اعلام آرشیو خشونت مسلحانه، از زمان حمله نژادپرستانه در ۱۴ مه در فروشگاه مواد غذایی بوفالو در نیویورک که منجر به کشته شدن ۱۰ سیاه پوست و بازداشت یک نوجوان سفیدپوست ۱۸ ساله شد، حداقل ۶۳ تیراندازی جمعی در سراسر آمریکا رخ داده است.

این آمار به این معنی است که در هر روز دو مورد تیراندازی دسته جمعی در این کشور به وقوع پیوسته است که شامل تیراندازی در ۲۴ می در مدرسه ابتدایی راب در یووالدی تگزاس می شود که در آن ۱۹ دانش آموز و دو معلم کشته شدند.

تیراندازی های جمعی دو روز گذشته در آمریکا در شهرهایی از جمله نیواورلئان، دیترویت، لوئیزویل، کنتاکی، دکاتور، جورجیا؛ انتیوک، تنسی، ایندیانا و برای سومین هفته متوالی در شیکاگو رخ داده است.

بر اساس داده های این نهاد، در یک سال گذشته، تیراندازی های جمعی در آمریکا بیش از ۱۹ هزار کشته و بیش از ۳۷ هزار مجروح به جای گذاشته است.

همچنین در ۵ سال گذشته بیش از ۹۵ هزار نفر در آمریکا جان خود را در تیراندازی ها از دست داده و ۱۸۶ هزار نفر دیگر مجروح شده اند./ایرنا

نظر شما
نام:
ایمیل:
نظر: