صفحه نخست

سیاست

اقتصاد

بین‌الملل

جامعه

فرهنگ‌وهنر

چندرسانه‌ای

منهای نفت

اندیشکده‌های خارجی

انتخابات

فضای مجازی

صفحات داخلی

  • ۱۸:۱۱
  • دوشنبه ۰۸ اسفند ۱۴۰۱
  • Monday 27 February 2023
تاریخ انتشار: ۲۳:۱۴ - ۲۵ خرداد ۱۴۰۱ - 2022 June 15
کد خبر: ۱۳۸۶۲۳

عصائب اهل الحق:مطلقا نمی‌توان در برابر تعرض آشکار ترکیه سکوت کرد

الخزعلی اعلام کرد: «هر عراقی‌ای در قبال ملتش قطره‌ای غیرت در خونش جریان داشته باشد، مطلقا نمی‌تواند در برابر تعرض آشکار ترکیه به فرزندان ملت ما در سنجار سکوت اختیار کند؛ مگر آنکه این قطره خون را اینانی که همچون سکوت گورستان‌ها ساکت خواهند ماند، از دست داده باشند.»

به گزارش راهبرد معاصر «قیس الخزعلی» دبیرکل جنبش «عصائب اهل الحق» در عراق، شامگاه امروز (چهارشنبه)، در بیانیه‌ای به حمله پهپادی ترکیه به شهر «سنجار» در منطقه کردستان عراق واکنش نشان داد.

بنابر گزارش پایگاه خبری «المعلومه»، الخزعلی اعلام کرد: «هر عراقی‌ای در قبال ملتش قطره‌ای غیرت در خونش جریان داشته باشد، مطلقا نمی‌تواند در برابر تعرض آشکار ترکیه به فرزندان ملت ما در سنجار سکوت اختیار کند؛ مگر آنکه این قطره خون را اینانی که همچون سکوت گورستان‌ها ساکت خواهند ماند، از دست داده باشند.»

دبیرکل عصائب اهل الحق بیان کرد: «در ارتباط با ما، ما حرف‌های زیادی برای گفتن داریم پس ساکت نخواهیم ماند.»

رسانه‌های کُردی، ظهر امروز (چهارشنبه)، از حمله پهپادی به چند ساختمان در بخش «سنونی» شهر سنجار خبر دادند.

پایگاه خبری شبکه «کوردستان۲۴» به نقل از شاهدان عینی گزارش داد در این حمله شش نفر کشته شده‌اند؛ با این حال برخی از رسانه‌ها شمار کشته‌ها را چهار نفر گزارش کردند.

طبق گفته رسانه‌های عراقی، ترکیه در این حمله مناطق غیرنظامی را هدف قرار داده که در پی آن تعدادی از شهروندان به شدت مجروح شدند.

پایگاه خبری شبکه «العهد» نیز گزارش داد که به دنبال این حمله یک کودک جان خود را از دست داده است. با این حال، سازمان مبارزه با تروریسیم منطقه کردستان عراق در بیانیه‌ای اعلام کرد که ترکیه مواضع حزب کارگران کردستان را هدف قرار داده است./فارس

نظر شما
نام:
ایمیل:
نظر: