صفحه نخست

سیاست

اقتصاد

بین‌الملل

جامعه

فرهنگ‌وهنر

چندرسانه‌ای

منهای نفت

اندیشکده‌های خارجی

انتخابات

فضای مجازی

صفحات داخلی

تاریخ انتشار: ۱۲:۰۵ - ۰۸ تير ۱۴۰۱ - 2022 June 29
کد خبر: ۱۴۰۳۹۹

بحران در ساختار امنیتی اسرائیل

رسانه‌های عبری‌زبان از استعفا‌های گسترده میان نیرو‌های گارد مرزی و پلیس رژیم صهیونیستی سخن می‌گویند.

به گزارش راهبرد معاصر، روزنامه یدیعوت آحارانوت در گزارشی که در شماره سه‌شنبه آن منتشر شده است، اعلام کرد دست‌کم ۱۱۴ افسر گارد مرزی اسرائیل طی سال گذشته استعفای خود را تقدیم کردند در حالی که از اوایل سال جاری میلادی هم شمار افراد مستعفی به ۷۱ نفر رسیده است.

این رسانه عبری‌زبان نوشت: جهش بزرگی که در موارد استعفا در نیرو‌های گارد مرزی اسرائیل شاهد آن هستیم، بیانگر بحرانی است که در نیرو‌های انتظامی فعال به وجود آمده و نشانگر میزان نگرانی و تشنجی است که این ساختار از آن رنج می‌برد.

آحارانوت در توضیح این امر افزود: داده‌های خطرناک و سختی از نیرو‌های انتظامی اسرائیل به دست می‌آید، امری که باعث شد رئیس پلیس دستور کاهش مدت آموزش از هفت ماه به تنها هفت هفته را صادر کند.

رسانه عبری‌زبان با اشاره به افزایش عملیات ضدصهیونیستی و درگیری مبارزان فلسطینی در شهر قدس و شهر‌های کرانه باختری افزود: در حالی که شاهد افزایش مأموریت‌های پلیس هستیم، حقوق این نیرو‌ها نیز در سایه افزایش مخارج بسیار پایین است.

منبع مذکور اشاره کرد که ۱۱۴ تن از افسران گارد مرزی در سال ۲۰۲۱ استعفا دادند و از آغاز سال جاری تاکنون نیز ۷۱ افسر دیگر استعفا داده‌اند.

وبگاه روتر هم در گزارشی در این رابطه خبر داد: از ابتدای سال جاری ۴۰۰ نفر از نیرو‌های پلیس استعفا کرده‌اند که پیش‌بینی می‌شود این رقم و شمار افراد مستعفی تا پایان سال ۲۰۲۲ به مرز یک‌هزار نفر هم برسد./تسنیم

مطالب مرتبط
نظر شما
نام:
ایمیل:
نظر: