صفحه نخست

سیاست

اقتصاد

بین‌الملل

جامعه

فرهنگ‌وهنر

چندرسانه‌ای

منهای نفت

اندیشکده‌های خارجی

انتخابات

فضای مجازی

صفحات داخلی

  • ۰۸:۵۲
  • سه‌شنبه ۱۷ آبان ۱۴۰۱
  • Tuesday 08 November 2022
تاریخ انتشار: ۱۳:۴۲ - ۱۸ تير ۱۴۰۱ - 2022 July 09
کد خبر: ۱۴۱۷۲۰

پیام ولی‌عهد سعودی در پی ترور «آبه»

وزارت امور خارجه عربستان و ولی‌عهد سعودی در پیام‌هایی ضمن تسلیت واقعه ترور نخست‌وزیر پیشین ژاپن، او را رهبری تاثیرگذار با نقشی محوری توصیف کردند.

به گزارش راهبرد معاصر؛ وزارت خارجه عربستان سعودی و «محمد بن سلمان» ولی‌عهد این کشور، ترور «شینزو آبه» نخست‌وزیر پیشین ژاپن را تسلیت گفتند و این اقدام را محکوم کردند.

 

طبق گزارش خبرگزاری رسمی دولت عربستان «واس»، ولی‌عهد سعودی در پیامی نوشت: «خبر درگذشت نخست‌وزیر پیشین ژاپن، آقای شینزو آبه را دریافت کردیم. ما به کشور شما و اعضای خانواده آن مرحوم، این واقعه را صمیمانه تسلیت و تعزیت عرض می‌کنیم و برای شما آرزوی سلامتی و امنیت دارم».

 

بر اساس گزارش پایگاه خبری «روسیا الیوم»، وزارت خارجه عربستان نیز در بیانیه‌ای ترور نخست‌وزیر پیشین ژاپن را «اقدامی بزدلانه» توصیف، و قدردانی خود را برای «نقش‌های محوری آبه به عنوان رهبری تاثیرگذار در صحنه بین‌المللی» اعلام کرد.

 

وزارت خارجه عربستان در این بیانیه مراتب تسلیت و همدردی خود را به خانواده آبه، دولت و مردم ژاپن ابراز کرد و از نقش محوری وی به عنوان دوست این کشور در تقویت پیوندهای دوستی و همکاری بین دو ریاض و توکیو تشکر کرد».

 

ریاض از آبه به خاطر نقش‌های مهمی که او در زمان نخست‌وزیری کشورش در قامت یک رهبر تأثیرگذار در صحنه بین‌المللی و همینطور در طول دوران طولانی زندگی‌اش ایفا کرده، سپاسگزاری کرد.

 

وزارت خارجه عربستان در پایان بیانیه خود، این اقدام بزدلانه‌ای را که با ارزش‌های اخلاقی و انسانی در تضاد بود و جان نخست‌وزیر سابق ژاپن را گرفت، محکوم، و بر همبستگی پادشاهی با دولت و مردم این کشور تاکید کرد.

 

روز گذشته (جمعه) «شینزو آبه» نخست‌وزیر پیشین ژاپن طی سخنرانی در یک مراسم، به وسیله سلاح گرم دست‌ساز ترور شد و بر اثر شدت جراحات وارده جان باخت؛ این مسئله واکنش‌های گسترده‌ای در سطح جهان به دنبال داشت./ فارس

نظر شما
نام:
ایمیل:
نظر: