صفحه نخست

سیاست

اقتصاد

بین‌الملل

جامعه

فرهنگ‌وهنر

چندرسانه‌ای

منهای نفت

اندیشکده‌های خارجی

انتخابات

فضای مجازی

صفحات داخلی

  • ۰۹:۲۱
  • چهارشنبه ۱۳ مهر ۱۴۰۱
  • Wednesday 05 October 2022
تاریخ انتشار: ۱۹:۰۳ - ۰۱ مرداد ۱۴۰۱ - 2022 July 23
کد خبر: ۱۴۳۶۶۹

چهار هزار نظامی ترکیه در خاک عراق حضور دارند

نماینده پارلمان عراق گفت: چهار هزار نظامی ترکیه با انواع مختلف سلاح و تجهیزات نظامی در خاک عراق حضور دارند.

به گزارش راهبرد معاصر  ابتسام الغراوی روز شنبه در گفت و گو با خبرگزاری "شفق نیوز" افزود: ارتش اشغالگر ترکیه، حاکمیت ملی عراق را نقض کرده است و به نظامیان ترکیه اجازه ماندن در خاک عراق داده نخواهد شد.

وی گفت: ترکیه ۵ پایگاه نظامی، بیش از ۱۰۰ مرکز نظامی در خاک عراق دارد و هواپیماهای ترکی تاکنون افزون بر ۲۰ هزار بار در آسمان عراق به پرواز درآمده اند.

الغراوی اضافه کرد: نشست امروز پارلمان فقط برای شنیدن سخن وزیران و فرماندهان نظامی نیست بلکه مصوبات الزام آوری خواهد داشت.

عضو چارچوب هماهنگی در مجلس نمایندگان عراق گفت: از این پس به ترکیه اجازه حضور در خاک ترکیه را نخواهیم داد و همانطور که با داعش مقابله کردیم با حزب کارگران کردستان، ارتش ترکیه و هر نیرویی که حاکمیت عراق را نقض کند هم مقابله می کنیم.

پارلمان عراق روز شنبه جلسه ای را با ریاست محمد الحلبوسی و حضور ۲۴۲ نماینده و وزیران خارجه و دفاع و فرماندهان نظامی برای بررسی حمله توپخانه ای ترکیه به مرکز تفریحی - گردشگری "په رخ" در اقلیم کردستان تشکیل داد.

در حمله توپخانه ای روز چهارشنبه گذشته به یک مرکز گردشگری در دهوک استان کردستان ۹ نفر که بیشتر آن ها زن و کودک بودند کشته و بیش از ۳۰ نفر دیگر زخمی شدند./ایرنا

نظر شما
نام:
ایمیل:
نظر: