صفحه نخست

سیاست

اقتصاد

بین‌الملل

جامعه

فرهنگ‌وهنر

چندرسانه‌ای

میقات مدیا

اندیشکده‌های خارجی

انتخابات

فضای مجازی

صفحات داخلی

تاریخ انتشار: ۲۰:۳۱ - ۱۰ مرداد ۱۴۰۱ - 2022 August 01
کد خبر: ۱۴۵۱۷۷

اعلام تحریم جدید فرانسه علیه روسیه

گیوم والت والا، رئیس اداره اطلاعات و مقابله با طرح‌های مالی زیرزمینی فرانسه اعلام کرد مقامات فرانسوی دارایی‌های شهروندان روسیه را به مبلغ ۱.۲ میلیارد یورو مسدود کرده اند.

به گزارش راهبرد معاصر مقامات فرانسوی اعلام کردند دارایی‌های شهروندان روسیه به مبلغ ۱.۲ میلیارد یورو را مسدود کرده‌اند. به گزارش ریانووستی، دارایی‌های مسدود شده فقط پول نیست بلکه املاک را نیز شامل می‌شود. با این حال، این مبلغ شامل ذخایر مسدود شده بانک مرکزی روسیه نمی‌شود.

فرانسه که عضو اتحادیه اروپا محسوب می‌شود، از زمان آغاز جنگ اوکراین تحریم‌های زیادی را بر روسیه اعمال کرده است. این تحریم‌ها افراد و نهاد‌ها را شامل می‌شود. در مجموع، با در نظر گرفتن تحریم‌های قبلی اعمال شده پس از الحاق کریمه در سال ۲۰۱۴، اتحادیه اروپا ۱۰۸ نهاد و هزار و ۲۱۲ شخص را تحریم کرده است.

رئیس جمهور روسیه، ۳۵۱ نماینده دومای روسیه، تعدادی از الیگارش‌های این کشور، شهردار مسکو و برخی تاجران برجسته روسی در لیست تحریم‌ها هستند. این افراد از ورود به حریم اتحادیه اروپا منع شده و یا دارایی‌هایشان در خارج کشور مسدود شده است. مسدود شدن به این معنی است که تمام حساب‌های متعلق به این افراد در بانک‌های اتحادیه اروپا بسته شده و ارائه دادن هرگونه وجوه یا دارایی به طور مستقیم یا غیرمستقیم به آنان ممنوع است./باشگاه خبرنگاران

نظر شما