صفحه نخست

سیاست

اقتصاد

بین‌الملل

جامعه

فرهنگ‌وهنر

چندرسانه‌ای

منهای نفت

اندیشکده‌های خارجی

انتخابات

فضای مجازی

صفحات داخلی

  • ۱۰:۰۵
  • پنجشنبه ۰۳ شهريور ۱۴۰۱
  • Thursday 25 August 2022
تاریخ انتشار: ۱۵:۲۱ - ۱۴ مرداد ۱۴۰۱ - 2022 August 05
کد خبر: ۱۴۵۶۵۴

تعویق آزمایش موشکی آمریکا از ترس چین

شورای امنیت ملی آمریکا اعلام کرد که آزمایش موشک قاره‌پیمای «مینوت من ۳» را به‌خاطر جلوگیری از افزایش تنش‌ها در تنگه تایوان به تعویق انداخته است.

به گزارش راهبرد معاصر  دولت «جو بایدن» آزمایش یک موشک بالستیک قاره پیما که از مدتها پیش برنامه ریزی شده بود را به خاطر افزایش تنشها با چین به تعویق انداخت. 

«جان کربی» سخنگوی شورای امنیت ملی آمریکا در این زمینه گفت: پنتاگون آزمایش موشک قاره پیمای مینوت من 3 که قرار بود روز پنج شنبه انجام شود را به خاطر جلوگیری از افزایش تنشها با پکن همزمان با برگزاری رزمایش نظامی چین نزدیک تنگه تایوان لغو کرده است. 

به دنبال سفر «نانسی پلوسی» رئیس مجلس نمایندگان آمریکا به تایوان که خشم بی حد و حصر چین را به دنبال داشته است، ارتش چین دهها جنگنده را در نزدیک تنگه تایوان به پرواز درآورده و در حال برگزرای یک رزمایش موشکی کم سابقه است. 

کربی افزود، نیروی هوایی ایالات متحده برنامه ریزی کرده بود که این پرتاب آزمایشی را در هفته جاری انجام دهد، اما اکنون بدون اعلام تاریخ دقیق آن را برای آینده برنامه ریزی کرده است.

کربی گفت: «در حالی که چین درگیر تمرین‌های نظامی بی‌ثبات‌کننده در اطراف تایوان است، واشنگتن در عوض رفتار یک قدرت هسته‌ای مسئول را با کاهش خطرات محاسبات نادرست و درک نادرست از خود بروز می‌دهد.»

وی تاکید کرد، ما فکر میکنیم به نفع ما، تایوان و منطقه نیست که تنشها در این منطقه افزایش پیدا کند و به همین خاطر آزمایش موشک قاره پیمای مینوت من 3 را به تعویق انداختیم.

آزمایش این موشک در ماه آوریل نیز به خاطر افزایش تنشها با روسیه پیرامون بحران اوکراین لغو شده بود./فارس

برچسب ها
نظر شما
نام:
ایمیل:
نظر: