صفحه نخست

سیاست

اقتصاد

بین‌الملل

جامعه

فرهنگ‌وهنر

چندرسانه‌ای

منهای نفت

اندیشکده‌های خارجی

انتخابات

فضای مجازی

صفحات داخلی

تاریخ انتشار: ۱۸:۲۸ - ۱۶ مرداد ۱۴۰۱ - 2022 August 07
کد خبر: ۱۴۵۸۰۴
سید رضا صدرالحسینی، کارشناس مسائل بین‌الملل در گفت‌وگو با «راهبرد معاصر» مطرح کرد:

شلاق موشک‌های مقاومت بر پیکر رژیم جعلی صهیونیستی

سید رضا صدرالحسینی، کارشناس مسائل بین‌الملل با بیان اینکه موشک‌های مقاومت رژیم جعلی صهیونیستی را موشکباران کرده‌اند و باعث اختلال در سامانه‌های گنبد آهنین شده‌اند، گفت: مقاومت فلسطین با تندترین پاسخها، خواب خوش را از چشمان رژیم صهیونیستی می‌رباید.

 

به گزارش «راهبرد معاصر»؛ مقاومت جهاد اسلامی فلسطین و برخی گروه‌های دیگر همچون ناصر صلاح الدین در ساعات شب گذشته و امروز راکت ها و خمپاره هایی را به مناطق اطراف غزه و تعدادی اندک را را به سمت تل‌آویو شلیک کرده اند‌. هدف از این اقدام فرسایش ظرفیت پدافند گنبد آهنین و کم کردن ذخایر آن است، چنان که برخی از سامانه ها نیاز به بارگذاری  مجدد پیدا کردند.

 


نکته مهم دیگر این است که شلیک راکت ها و خمپاره های فلسطینی، توانست آسایش و امنیت روانی اشغالگران را سلب کند و آنان را در پناهگاه ها نگه دارد و شهرهای زیر آتش تعطیل شده اند. همچنین طبق تصاویر منتشر شده، اصابت تعدادی از راکت ها به شهرهایی چون سدیروت، عسقلان و اشکول باعث ایجاد خسارات و زخمی هایی نیز شده و این‌گونه نبوده که پدافند رژیم صهیونیستی بتواند تمام راکت ها را با موفقیت رهگیری و نابود کند. 

 

جهاد اسلامی وعده داده است جنگ در روزهای آینده با تسلیحات جدیدتر ادامه خواهد یافت. همچنین با توجه وارد نشدن جنبش مقاومت اسلامی فلسطین (حماس)، رژیم صهیونیستی کمتر مناطق مسکونی و بیمارستانی را هدف گرفته است.

به نظر می‌آید یئیر لاپید، نخست وزیر موقت رژیم جعلی صهیونیستی برای دست پر بازگشتن از انتخابات آبان ماه سال جاری، بمباران مناطق مسکونی در غزه و حمله به زنان و کودکان بی‌گناه و غیر مسلح را کلید زده است

جهاد اسلامی وعده داده در ساعات آینده از تسلیحات جدیدی رونمایی می کند که باعث غافلگیری صهیونیست ها خواهد شد.


سید رضا صدرالحسینی، کارشناس مسائل بین‌الملل در گفت‌وگو با «راهبرد معاصر» درباره تجاوزات رژیم صهیونیستی به مناطقی از غزه گفت: حمله ناگهانی رژیم صهیونیستی با هواپیما به مناطقی از غزه تاکنون به شهادت بیش از 11 نفر و بیش از 55 مجروح منجر شده است، به‌طوری که تعداد قابل توجهی از شهدا و مجروحان زنان و کودکان هستند.

 

وی درباره عواقب سفر جو بایدن، رئیس جمهور آمریکا به منطقه گفت: سفر بایدن به سرزمین‌های اشغالی باعث تندروی های جدید رژیم کودک کش شده است. به نظر می‌آید سران رژیم صهیونیستی متعاقب این سفر احساس کرده اند از حمایت آمریکا به طور کامل برخوردارند، لذا از حمایت آمریکا به این شکل فجیع استفاده کردند.

 

این کارشناس مسائل بین‌الملل عنوان کرد: به نظر می‌آید یئیر لاپید، نخست وزیر موقت رژیم جعلی صهیونیستی برای دست پر بازگشتن از انتخابات آبان ماه سال جاری، بمباران مناطق مسکونی در غزه و حمله به زنان و کودکان بی‌گناه و غیر مسلح را کلید زده است، با تصور اینکه از چنین منجلابی می تواند راه برون‌رفت از افتضاحات داخلی رژیم صهیونیستی برای خود و سران این کشور بیابد. 

 

صدرالحسینی درباره اینکه گروه های مقاومت به سخت‌ترین شکل ممکن به رژیم صهیونیستی پاسخ دهند، گفت: اتاق مشترک گروه های مقاومت با عنایت به میثاق همکاری در حوزه عملیاتی و اطلاعاتی پاسخ کوبنده ای به اقدامات رژیم کودک کش خواهند داد؛ به طوری که از ساعت 10:30 شب گذشته (به وقت تهران) حملات موشکی مقاومت به تلافی این اقدام ناجوانمردانه آغاز شده و بخش های بزرگی از مناطق تحت تسلط و صهیونیست نشین مورد آسیب قرار گرفته است.

 

وی تصریح کرد: یکی از بخش های مهم سایت ارتش رژیم صهیونیستی دچار اختلال شده، ضمن اینکه بخش هایی از سایت های ادارات و سازمان های رژیم نیز از دسترس خارج شده اند. اقدام کنونی رژیم صهیونیستی با نام عملیات پیش دستانه انجام داده است، با وجود این تعهدات داده شده به مصر در زمینه تکرار نشدن اینگونه اقدامات و متوقف کردن حملات کور در مراکز مسکونی غزه، به این معناست که بعد از این، دست مقاومت را برای انجام هر گونه اقدامات لازم در زمین، هوا و دریا علیه رژیم صهیونیستی باز خواهد بود. 

اتاق مشترک گروه های مقاومت با عنایت به میثاق همکاری در حوزه عملیاتی و اطلاعاتی پاسخ کوبنده ای به اقدامات رژیم کودک کش خواهند داد

صدرالحسینی گفت: با توجه به توانمندی‌های قابل توجهی که امروز فلسطینیان و جریان های مقاومت دارند، نه تنها بن بست رژیم صهیونیستی باز نمی شود و لاپید از منجلاب خارج نمی شود، بلکه به فروپاشی های قابل توجهی در این رژیم غاصب منجر خواهد شد. 

 

این تحلیلگر مسائل منطقه توضیح داد: هر چند ارتش رژیم صهیونیستی درخواست اعزام 25 هزار نفر از نیروهای احتیاط خود را کرده است، اما توازن وحشتی که مقاومت در ساعات اول حمله ایجاد کرده‌اند، باعث شده نیروهای احتیاط از ترس وارد چنین معرکه ای نشوند. با عنایت به وحشتی که از خروج از پناهگاه های خود دارند، این تعداد افراد به ارتش رژیم صهیونیستی نمی پیوندند، زیرا در آخرین نظرسنجی که در این زمینه انجام شده بود، 26 درصد از نیروهای احتیاط اعلام کردند در هر شرایطی آماده پیوستن به ارتش هستند. 

 

صدرالحسینی عنوان کرد: سامانه گنبد آهنین رژیم صهیونیستی به دلیل حملات فراوان و باران گونه موشک های مقاومت دچار اختلال شده است. موشک های مقاومت خطای راهبردی رژیم صهیونیستی را به شدیدترین وجه ممکن پاسخ می دهند، زیرا در این شرایط رژیم صهیونیستی برای خروج از گرداب داخلی خود دست به چنین اقدامی زده است. 

 

سید رضا صدرالحسینی درباره سکوت سازمان های بین المللی در قبال جنایت های رژیم صهیونیستی گفت: آنچه در این موضوع حائز اهمیت است سکوت نهادهای بین المللی از سازمان ملل متحد تا سازمان های حقوق بشری و حمایت از کودکان و سازمان‌های بهداشتی و درمانی است که ادعای حمایت از مردم را در دنیا دارند، زیرا سکوت آنها حمایت از جنایت های رژیم صهیونیستی به شمار می رود. 


وی تصریح کرد: مسبب خون هایی که در فلسطین بر زمین ریخته می شود، سران رژیم صهیونیستی، سازمان ها و نهادهای بین المللی هستند که با سکوت خود در برابر این جنایت به نوعی با رژیم صهیونیستی همکاری می کنند. نباید فراموش کرد سفر بایدن به رژیم صهیونیستی این جسارت را به سران صهیونیست داد بتوانند چنین خطای راهبردی را صورت دهند. بی شک مقاومت فلسطین با تند ترین پاسخ ها، خواب خوش را از چشم رژیم صهیونیستی می گیرد.

نظر شما
نام:
ایمیل:
نظر: