صفحه نخست

سیاست

اقتصاد

بین‌الملل

جامعه

فرهنگ‌وهنر

چندرسانه‌ای

منهای نفت

اندیشکده‌های خارجی

انتخابات

فضای مجازی

صفحات داخلی

  • ۲۰:۲۷
  • چهارشنبه ۰۲ آذر ۱۴۰۱
  • Wednesday 23 November 2022
تاریخ انتشار: ۲۱:۴۷ - ۱۲ شهريور ۱۴۰۱ - 2022 September 03
کد خبر: ۱۴۹۵۳۸

اتحادیه اروپا: برای قطع کامل گاز روسیه آماده ایم

کمیسر اقتصاد اتحادیه اروپا گفت این اتحادیه آمادگی رویارویی با قطع کامل گاز از سوی روسیه را دارد

به گزارش راهبرد معاصر پائولو جنتیلونی، کمیسر اقتصاد اتحادیه اروپا و نخست وزیر سابق ایتالیا در جمع خبرنگاران با اشاره به احتمال قطع کامل گاز از سوی روسیه مدعی شد: ما به خوبی آماده ایم تا در برابر استفاده افراطی و سیاسی روسیه از ابزار گاز با قطع کامل جریان آن مقابله کنیم.

وی در ادامه ادعاهای خود تاکید کرد: ما از تصمیمات پوتین هراسی نداریم، ولی از روس‌ها می‌خواهیم به قرارداد‌های خود احترام بگذارند؛ اما اگر این کار را نکردند، آماده واکنش هستیم. به لطف تنوع در عرضه انرژی، ذخیره سازی گاز در حال حاضر در سطح هشتاد درصدی است.

شرکت بزرگ گازی روسی با عنوان گازپروم روز جمعه اعلام کرد که خط لوله نورد استریم که روسیه را به شمال آلمان متصل می‌کند، فعلاً تا زمانی که تعمیرات در بخش‌های مختلف آن تکمیل نشده باشد به صورت کامل متوقف خواهد شد.
مسکو همچنین به تصمیم سران کشور‌های گروه هفت مبنی بر هدف قرار دادن درآمد‌های حاصل از انرژی روسیه با محدود کردن قیمت آن واکنش نشان داد.

«اورزولا فون در لاین»، رئیس کمیسیون اروپا نیز روز جمعه مدعی شد زمان آن فرا رسیده که سقفی بر قیمت گاز وارداتی از طریق خط لوله‌های روسیه اعمال شود. وی تاکید کرد که بروکسل در ماه‌های اخیر در این زمینه اقدامات زیادی انجام داده است. جنتیلونی در ادامه ضمن تاکید دوباره بر حمایت همه جانبه از اوکراین افزود که اتحادیه اروپا در جنگ با روسیه و تشدید اوضاع نظامی شرکت نخواهد کرد./باشگاه خبرنگاران

مطالب مرتبط
نظر شما
نام:
ایمیل:
نظر: