صفحه نخست

سیاست

اقتصاد

بین‌الملل

جامعه

فرهنگ‌وهنر

چندرسانه‌ای

منهای نفت

اندیشکده‌های خارجی

انتخابات

فضای مجازی

صفحات داخلی

  • ۱۴:۱۳
  • پنجشنبه ۱۷ شهريور ۱۴۰۱
  • Thursday 08 September 2022
تاریخ انتشار: ۲۳:۲۱ - ۱۴ شهريور ۱۴۰۱ - 2022 September 05
کد خبر: ۱۴۹۸۲۴

منندز: بایدن متعهد به ارائه هرگونه توافقی با ایران به کنگره شده است

رئیس کمیته روابط خارجی سنای آمریکا از لزوم تأیید کنگره در زمینه هرگونه توافق هسته‌ای با ایران سخن گفت.

به گزارش راهبرد معاصر «باب منندز» رئیس کمیته روابط خارجی سنای آمریکا در سخنانی گفت دولت بایدن متعهد شده است تا هر توافقی در زمینه برنامه هسته‌ای ایران را برای بررسی به کنگره ارائه دهد.

به گزارش پایگاه خبری نشریه تایمز اسرائیل، منندز که به سرزمین‌های اشغالی سفر کرده است، در کنفرانسی مطبوعاتی در بیت المقدس در خصوص یک توافق احتمالی گفت: کمیته روابط خارجی سنا یک بررسی دراین زمینه خواهد کرد و رأی گیری صورت خواهد گرفت؛ هر چند مطمئن نیستم نتیجه رأی گیری آستانه قانونی [لازم]برای لغو این توافق را فراهم خواهد کرد یا خیر.

از سوی دیگر، سناتور «لیندسی گراهام» که او نیز همراه با منندز به سرزمین‌های اشغالی سفر کرده است، در سخنانی گفت حمایت آمریکا از رژیم صهیونیستی صرف نظر از نتیجه انتخابات میان دوره کنگره آمریکا، بدون تغییر باقی خواهد ماند.

لیندسی گراهام در کنفرانسی مطبوعاتی در هتل «کینگ دیوید» در قدس اشغالی گفت: مهم نیست چه اتفاقی در ماه نوامبر بیفتد. کمک‌هایی که اسرائیل از دولت آمریکا دریافت می‌کند، ادامه خواهد یافت. روابط میان اسرائیل و آمریکا قوی و تزلزل ناپذیر باقی خواهد ماند.

اظهارات این دو سناتور آمریکایی در خصوص توافق هسته‌ای با ایران و روابط این کشور با رژیم صهیونیستی در حالی بیان شده که روز گذشته نخست وزیر رژیم صهیونیستی در سخنانی از ادامه فشار به آمریکا برای جلوگیری از احیای برجام سخن گفت.

یائیر لاپید روز یکشنبه در ابتدای جلسه کابینه خود مدعی شد: ما در حال حاضر، کارزاری فشرده را برای جلوگیری از امضای یک توافق هسته‌ای خطرناک میان ایران و قدرت‌های جهانی رهبری می‌کنیم.
او همچنین گفت: آن‌هایی که می‌گویند ما به اندازه کافی فریاد نمی‌زنیم و یا به اندازه کافی رُک نیستیم، بایستی سال ۲۰۱۵، زمانی که بنیامین نتانیاهو نخست وزیر بود را به یاد بیاورند. او بر یک رویارویی با آمریکا پافشاری داشت که در واقع یک شکست مطلق بود؛ چرا که آمریکایی‌ها به سادگی به حرف ما گوش ندادند و همین سبب تخریب روابط ما با آن‌ها شد و آن‌ها رفتند و یک توافق بد را امضا کردند./باشگاه خبرنگاران

مطالب مرتبط
نظر شما
نام:
ایمیل:
نظر: