صفحه نخست

سیاست

اقتصاد

بین‌الملل

جامعه

فرهنگ‌وهنر

چندرسانه‌ای

منهای نفت

اندیشکده‌های خارجی

انتخابات

فضای مجازی

صفحات داخلی

تاریخ انتشار: ۱۹:۲۶ - ۲۶ شهريور ۱۴۰۱ - 2022 September 17
کد خبر: ۱۵۰۸۶۷
«راهبرد معاصر» گزارش می‌کند؛

پروپاگاندای رسانه‌ای ضدانقلاب در ماجرای مهسا امینی

فضای مجازی پر شده از تصاویر و حتی فیلم لحظه حادثه برای مهسا امینی در مرکز آموزش نیروی انتظامی و همه دایه مهربان‌تر از مادر شده‌اند. بلاگرهایی که بی‌تفاوت ترین آدم‌ها هستند تنها برای جذب بیشتر فالوور لب به سخن گشوده‌اند و عده‌ای برای تشویش اذهان عمومی خبرها را آن‌چنان که دوست می‌دارند، منتشر می‌کنند تا مردم را بیشتر متأثر و همراه کارهای خلاف قانون کشور در فضای واقعی کنند.

به گزارش «راهبرد معاصر»؛ مهسا امینی ۲۲ ساله چهارشنبه از سوی نیروی انتظامی به مرکز آموزشی پلیس منتقل و به دنبال آن اعلام شد وی در همان محل سکته کرد و پس از انتقال به بیمارستان در حالت کما قرار داشت تا اینکه عصر روز گذشته (جمعه) درگذشت. پلیس تهران نیز در توضیحی عنوان کرد: خانمی برای توجیه و آموزش به یکی از بخش‌های پلیس تهران بزرگ هدایت و در جمع سایر افراد هدایت شده به‌طور ناگهانی دچار عارضه قلبی شد.


وقتی غرب و جریان رسانه‌ای معاند به دنبال ماهی گیری از آب گل آلود است، حتی فوت غیرمنتظره امثال مهسا امینی را هم دستاویز جنجال و تحریک افکار عمومی می‌کند و عده ای بی خبر از جریان سازی، بر آتش فتنه می دمند و رسانه های داخلی جریان غیر همسو با دولت نیز با آنها همراه می‌شوند.

شاید هیچ‌کس در تصورش نمی گنجید دختری از نگرانی ناشی از انتقال به مرکز پلیس به دلیل بدحجابی در دوره ۴۰ دقیقه ای آموزشی حجاب دچار تنش عصبی و سکته شود و ناباورتر آنکه در کمتر از یک روز روی تخت بیمارستان تاب نیاورد، فوت کند و همه آرزوهای ریز و درشت و شیرین و دور و درازش را با خود ببرد.

از تلخی حادثه تا جریان‌سازی غربی

حادثه تلخی که همه را تحت تأثیر قرار داد و داغ بزرگی به دل خانواده و ملت ایران گذاشت؛ اما برخورد با حجاب دختر ۲۲ ساله و اصلاً درستی فلسفه مقابله با بدحجابی یک سر ماجرا و سر دیگر ماجرا دلیل این اتفاق ناگوار است که باید اندک ابهامات آن با گزارش پزشکی قانونی رفع شود. 

بی‌بی‌سی و دیگر شبکه های معاند آنچنان با آمادگی مصاحبه می کنند و پیگیر جزئیات هستند که هر کسی آنها را نشناسد، گمان می کند دلسوز ملت هستند، اما اینها رسانه های نان خور غرب، صهیونیست و سلطنت‌طلب‌هایی اند که ۴۰ سال پیش تمام ثروت کشور را چپاول کردند

هرچند این اتفاق  چنان غیرمنتظره و شوکه کننده بود که آیت‌الله رئیسی، رئیس‌جمهور کشورمان که در سفر ازبکستان به سر می‌برد، به احمد وحیدی، وزیر کشور دستور داد علت و جزئیات حادثه را با فوریت و دقت به صورت ویژه بررسی و نتیجه را گزارش کند. به‌دنبال این دستور،‌ وزیر کشور معاون امنیتی و انتظامی وزارت کشور را مسئول رسیدگی به پرونده مهسا امینی کرد.

از تأثر واقعی تا بهانه برای جذب فالوور

حالا فضای مجازی پر شده از تصاویر و حتی فیلم لحظه حادثه برای مهسا امینی در مرکز آموزش نیروی انتظامی؛ همه دایه مهربان تر از مادر شده‌اند و هر کسی در ظاهر دل می‌سوزاند. بلاگرهایی که بی تفاوت ترین آدم ها هستند تنها برای جذب بیشتر فالوور لب به سخن گشوده‌اند و مرثیه سر می دهند و عده ای که اصلاً هویتشان معلوم نیست، تنها برای تشویش اذهان عمومی خبرها را آن‌چنان که دوست می‌دارند، منتشر می‌کنند و خود نیز بر خبر پیام‌های جانسوز می‌گذارند تا مردم را بیشتر متأثر و همراه کارهای خلاف قانون کشور در فضای واقعی کنند.

بی‌بی‌سی و دیگر شبکه های معاند آنچنان با آمادگی مصاحبه می کنند و پیگیر جزئیات هستند که هر کسی آنها را نشناسد، گمان می کند دلسوز ملت هستند، اما اینها رسانه های نان خور غرب، صهیونیست و سلطنت‌طلب‌هایی اند که ۴۰ سال پیش تمام ثروت کشور را چپاول کردند و با خود بردند. آن‌ها اکنون در فضای مجازی با تشویش اذهان، می‌خواهند جوانان را در فضای واقعی به خیابان‌ها بکشانند؛ بلکه از آب گل آلود غم از دست دادن دختر کردی که ایران در سوگ از دست دادن وی است، ماهی بگیرند.

تبلیغات سیاسی-رسانه‌ای که بوقچیان مجازی با همکاری رسانه‌های معاند خارجی و فریب خوردگان داخلی، آن هم در آستانه اربعین حسینی به راه انداخته اند، راه به جایی نبرد و جنجال آفرینان بایستی به دنبال سوژه دیگری باشند. 

سوءاستفاده‌های سیاسی

رسانه‌های ناهمسوی داخلی هم که همواره به دنبال اصلاحات نمادین هستند، در این ماجرا اصل حجاب را زیر سؤال بردند و «گشت ارشاد» را برخورد سلبی دولت در مواجه با جامعه القا کردند، غافل از اینکه نباید از داغ مردم بهره برداری سیاسی کرد؛ آن هم در شرایطی که اصل ماجرای بیماری دختری که دچار حادثه شد مشخص نیست و مسئولان در حال تحقیق هستند.

شگردهای رسانه‌ای و تشویش اذهان عمومی

فضای مجازی، رسانه های معاند و خودی های ناخودی آنچنان با شگردهای رسانه ای امنیت اجتماعی را نشانه گرفته اند که از آمادگی غیر مترقبه آنها برای پوشش رسانه ای و خبر لحظه به لحظه تا فوت مهسا امینی متعجب می‌شوی‌ و فکرهایی به ذهنت می‌رسد که شاید همه اینها برنامه چینی دشمن بوده است؛ همان‌طور که پیش از انتشار فیلم دوربین‌های مداربسته به‌وسیله نیروی انتظامی هوچی‌گری های بسیاری برای ضرب و شتم مهسا در مرکز نیروی انتظامی به راه انداخته بودند که انتشار فیلم، آن هم از رسانه ملی آن‌ها را خلع سلاح کرد.

از اما و اگرها و شایدها و بایدها و جهت‌دهی افکار عمومی به‌وسیله غربی ها که بگذریم، وزیر کشور عنوان کرد به وزارت بهداشت و پزشکی قانونی دستور داده شد علت فوت را پیگیری کنند، همچنین از فراجا خواسته شد دلایلی که موجب حادثه شده است را جمع‌آوری کنند و معاون امنیتی وزارت کشور نیز مسئول نظارت بر موضوع شد.

فضای مجازی، رسانه های معاند و خودی های ناخودی آنچنان با شگردهای رسانه ای امنیت اجتماعی را نشانه گرفته اند که از آمادگی غیر مترقبه آنها برای پوشش رسانه ای و خبر لحظه به لحظه تا فوت مهسا امینی متعجب می‌شوی‌

وی بخش زیادی از علت روشن شدن موضوع را در گرو بررسی علائم پزشکی منجر به مرگ دانست و گفت، ممکن است مواردی در شرایط مبهم و غیر صحیح مطرح شود که درست نیست، باید دقت لازم صورت گیرد، بررسی علت حادثه دنبال شود و وزارت کشور در این زمینه حتی از استانداری تهران خواسته است همکاری کنند. 

نظر شما
نام:
ایمیل:
نظر: