صفحه نخست

سیاست

اقتصاد

بین‌الملل

جامعه

فرهنگ‌وهنر

چندرسانه‌ای

منهای نفت

اندیشکده‌های خارجی

انتخابات

فضای مجازی

صفحات داخلی

تاریخ انتشار: ۲۱:۱۴ - ۲۷ شهريور ۱۴۰۱ - 2022 September 18
کد خبر: ۱۵۱۰۷۵
تعداد نظرات: ۱ نظر

امتیاز گروه‌های آموزشی در رتبه بندی معلمان

رئیس مرکز برنامه‌ریزی منابع انسانی و امور اداری وزارت آموزش و پرورش خاطرنشان کرد: در رتبه‌ بندی معلمان یکی از مهم‌ترین عوامل و عناصر را گروه‌های آموزشی در نظر گرفتیم، نقش گروه‌های آموزشی را در تصمیم‌گیری برای معلمان و وضعیت معیشتی معلمان پررنگ کردیم

به گزارش راهبرد معاصر براساس اخبار رتبه بندی معلمان عباس نجار در هجدهمین جشنواره الگو‌های برتر تدریس، با اشاره به اهمیت کیفیت آموزش در تدریس، گفت: سازمان‌هایی در سطح کشور حضور دارند که در راستای جذب نیروی انسانی و توزیع اعتبارات تصمیم‌گیرنده هستند و سخن واحد و مشترک آن‎ها این است که کیفیت آموزشی کاهش یافته است و نیازمند توجه ویژه است.

وی افزود: بر اساس تحقیقات انجام شده این گفته صحیح است و کلید حل این مسئله در دستان مسئولان مربوطه است، اتفاقات خوبی نسبت به سال گذشته در حوزه نیروی انسانی و گروه‌های آموزشی در حال اجرا است و این نوید را خواهیم داد که نقش گروه‌های آموزشی پررنگ‌تر خواهد شد.

رئیس مرکز برنامه‌ریزی منابع انسانی و امور اداری وزارت آموزش و پرورش خاطرنشان کرد: در رتبه‌بندی، یکی از مهم‌ترین عوامل و عناصر را گروه‌های آموزشی در نظر گرفتیم، نقش گروه‌های آموزشی را در تصمیم‌گیری برای معلمان و وضعیت معیشتی معلمان پررنگ کردیم و امتیاز ویژه‌ای در این مورد در مرحله رتبه‌بندی متقاضیان قرار دادیم؛ بنابراین هدایت معلمان توانمند به سمت گروه‌های آموزشی، جزو برنامه‌ها و اهداف مهم ما است.

نجار در ادامه عنوان کرد: آنچه مهم و چشم‎گیر است، نگاه به عملکرد سال‌های گذشته است که طبق محدودیت‌ها و شرایط در نظر گرفته شده عملکرد ضعیفی داشته‌ایم و در صدور ابلاغ به مناطق مربوطه باید توجه ویژه‎ای به عملکرد‌ها شود.

رئیس مرکز برنامه‌ریزی منابع انسانی و امور اداری وزارت آموزش و پرورش، درباره نقش تکنولوژی در آموزش، گفت: تکنولوژی آموزش از نگاه افراد مختلف، برداشت‌های مختلفی دارد، به طور مثال شخصی که به تکنولوژی نگاه تخصصی داشته باشد، آن را ابزاری مهم برای پیشرفت می‌داند؛ اما آنچه که از تکنولوژی برای ما مهم است نگاه ویژه به این مهم است؛ زیرا باید در خدمت ما باشد تا بتوانیم برای توسعه آموزشی و تکمیل فرایند‌ها از آن استفاده کنیم، اما به دلیل مقاومت در برخی مدارس و برخی محدودیت‌ها، درصد فراگیری تکنولوژی کم است؛ در دوسال فراگیری ویروس کرونا این فرصت به ما اختصاص داده شد تا بتوانیم از ظرفیت تکنولوژی استفاده کنیم، استفاده از محتوا‌های الکترونیکی به دانش‌آموز این اجازه را می‌دهد تا تفاوتی بین نسل خود و نسل‌های گذشته ببیند، استفاده از تکنولوژی در آموزش به دانش‌آموزان فرصت یادگیری بهتری نسبت به حضور واقعی معلم در کلاس‌های درس می‌دهد.

وی در پایان تأکید کرد: یک معلم نباید خود را محدود به تدریس حضوری کند، بلکه لازم است از راه‌های مختلف، محتوا‌های آموزشی را به دانش‌آموزان برساند، هوش آموزشی خود را تقویت کند و با این کار سطح یادگیری دانش‌آموزان را چند برابر کرده و فعالیت خود را در عرصه آموزش با تکنولوژی افزایش می‌دهد./باشگاه خبرنگاران

مطالب مرتبط
نظر شما
نام:
ایمیل:
نظر:
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
۲۳:۳۰ - ۱۴۰۱/۰۶/۲۷
معلمان باید از طریق دانشکده فرهنگیان وارد شوند
اگر این جور شود بنیه علمی معلم قوی است به شرط این که در دانشگاه فرهنگیان قوی سازی معلم صورت گیرد