صفحه نخست

سیاست

اقتصاد

بین‌الملل

جامعه

فرهنگ‌وهنر

چندرسانه‌ای

منهای نفت

اندیشکده‌های خارجی

انتخابات

فضای مجازی

صفحات داخلی

تاریخ انتشار: ۱۱:۲۴ - ۲۹ شهريور ۱۴۰۱ - 2022 September 20
کد خبر: ۱۵۱۳۰۰

تلاش شکست‌خورده غرب برای انزوای روسیه

نماینده روسیه در سازمان‌های بین المللی از شکست تلاش‌های کشور‌های غربی برای منزوی ساختن مسکو خبر داد.

به گزارش راهبرد معاصر، "واسیلی نبنزیا" نماینده دائم روسیه در سازمان ملل گفت: تلاش غرب برای منزوی کردن روسیه شکست خورد.

 

به نقل از الجزیره، وی افزود: درخواست‌ها برای دیدار با سرگئی لاوروف وزیر امور خارجه روسیه (در حاشیه مجمع عمومی سازمان ملل) از موارد مشابه در سال‌های گذشته کمتر نیست.

 

همچنین؛ ماریا زاخارووا، سخنگوی وزارت امور خارجه روسیه گفت، لاوروف تا کنون درخواست حدود ۳۰ دیدار با سران دیگر کشورها را دریافت کرده است.

 

در همین حال؛ هفته نامه معروف آمریکایی اعلام کرد، با وجود تلاش‌های گسترده آمریکا برای جریان سازی آمریکایی درباره موضوع اوکراین، حدود نود درصد جهانیان در این زمینه دیدگاهی متفاوت با نگرش آمریکا دارند و در دنیای همراه با تغییرات عظیم سیاسی و اقتصادی، معادلات اتحاد‌ها و همسویی‌ها در حال دور شدن از کانون آمریکاست.

 

به نوشته پایگاه اینترنتی نشریه نیوزویک، نظام آشنا در حوزه ائتلاف‌های سیاسی و اقتصادی جهانی در حال تغییر است. هیچ اتفاقی به اندازه واکنش‌های متنوع به حمله روسیه به اوکراین، این تغییر را تا این اندازه آشکار نشان نمی‌دهد. ایالات متحده و متحدان نزدیکش در اروپا و آسیا، تحریم‌های شدیدی علیه روسیه اعمال کرده اند، اما هشتاد و هفت درصد جهانیان حاضر نشدند در این زمینه دنباله روی آمریکا باشند. تحریم‌های اقتصادی سبب شده است دشمنان آمریکا در حوزه مقاومت مشترک خود، علیه آمریکا متحد شوند./ باشگاه خبرنگاران

برچسب ها
نظر شما
نام:
ایمیل:
نظر: