صفحه نخست

سیاست

اقتصاد

بین‌الملل

جامعه

فرهنگ‌وهنر

چندرسانه‌ای

منهای نفت

اندیشکده‌های خارجی

انتخابات

فضای مجازی

صفحات داخلی

تاریخ انتشار: ۱۷:۳۲ - ۰۴ مهر ۱۴۰۱ - 2022 September 26
کد خبر: ۱۵۲۱۷۹

واکنش پوتین به تیراندازی در یک مدرسه روسیه

«دمیتری پسکوف» سخنگوی کاخ کرملین روز دوشنبه گفت، «ولادیمیر پوتین» رئیس جمهور روسیه تیراندازی در یک مدرسه را محکوم کرد.

به گزارش راهبرد معاصر به نوشته خبرگزاری «اسپوتنیک»، پسکوف گفت، رئیس جمهور روسیه «حمله تروریستی غیر انسانی» در مدرسه‌ای واقع در منطقه «ایژِوسک» را محکوم کرد.

سخنگوی کرملین گفت: «رئیس جمهور پوتین عمیقاً بابت مرگ این افراد و کودکان در مدرسه توسط فردی که ظاهراً به گروهی نئو فاشیستی تعلق دارد، داغدار است».

پسکوف افزود: «رئیس جمهور برای کسانی که در نتیجه این حمله تروریستی غیرانسانی زخمی شده‌اند آرزوی بهبودی دارد».

صبح امروز رسانه‌ها از حمله فرد مسلح به یک مدرسه شهر ایژوسک واقع در مرکز روسیه و تلفات این تیراندازی خبر دادند. منابع رسانه‌ای از روسیه خبر دادند، یک مرد مسلح روز دوشنبه وارد مدرسه شماره ۸۸ در خیابان «پوشکینسکایا» در شهر ایژوسک شد و شروع به تیراندازی کرد.

به رغم انتشار برخی خبرها درباره تلاش پلیس محلی روسیه برای دستگیری ضارب مسلح، برخی دیگر از رسانه‌ها گزارش دادند که فرد مسلح بعد از این تیراندازی، در یکی از کلاس‌ها به خودش شلیک کرد و جانش را گرفت.

طبق گزارش‌های تکمیلی، شمار قربانیان این تیراندازی به دستکم پانزده نفر رسیده است. پیش تر در خبرها آمده بود که ۶ فرد بالغ و ۷ کودک در این حادثه جان باخته‌اند.

به گفته رسانه‌های روسی، عامل این حمله خونین بر روی لباس خود علامت صلیب شکسته داشته که یکی از نشانه‌های گروه‌های نئو نازی است.

پسکوف در نشست خبری روز دوشنبه در پاسخ به سوالی درباره موضع روسیه در قبال هشدار واشنگتن به مسکو درقبال استفاده از سلاح اتمی گفت: «نظری در این زمینه ندارم».

او همچنین درباره اختلالاتی که حین اعزام نیروهای بسیج شده به نواحی جنگی اوکراین پیش آمده توضیح داد: «قطعاً مواردی از تخلف هنگام اجرای حکم [پوتین برای بسیج نیرو] پیش آمده است. این موارد عدم تطابق رفع شده‌اند و امیدواریم اشتباهات رخ داده تصحیح شوند».

سخنگوی کاخ کرملین متذکر شد، اخبار جعلی متعددی درباره این اخبار جعلی منتشر شده است که از سوی دشمنان داخلی صورت گرفته‌اند./فارس

نظر شما
نام:
ایمیل:
نظر: