صفحه نخست

سیاست

اقتصاد

بین‌الملل

جامعه

فرهنگ‌وهنر

چندرسانه‌ای

منهای نفت

اندیشکده‌های خارجی

انتخابات

فضای مجازی

صفحات داخلی

تاریخ انتشار: ۲۳:۵۱ - ۰۷ مهر ۱۴۰۱ - 2022 September 29
کد خبر: ۱۵۲۵۰۵

تصویب کمک ۱۲ میلیارد دلاری آمریکا به اوکراین

مجلس سنای آمریکا لایحه ارائه شده نمایندگان آمریکا برای کمک جدید واشنگتن به کی‌یف به ارزش ۱۲ میلیارد دلار را امروز (پنج‌شنبه) تصویب کرد.

به گزارش راهبرد معاصر  سنای آمریکا این بسته را تصویب کرد تا هزینه‌های کمکی به اوکراین را گسترش دهد و یک دور دیگر از کمک‌های آمریکا به اوکراین را در تحولات حال حاضر به کی‌یف بفرستد. این لایحه بودجه کمکی دولت را تا ۱۶ دسامبر تمدید کرد و با ۷۲ رأی موافق در مقابل ۲۵ رأی مخالف تصویب شد.

این در حالی است که تاکنون آمریکا چندین بسته کمک هزینه به اوکراین فرستاده و اکنون ۱۲.۳ میلیارد دلار بزرگترین کمک هزینه این کشور به کی‎یف است.

اوایل ماه جاری میلادی «جو بایدن» رئیس‌جمهور آمریکا درخواست کمک ۱۱.۷ میلیارد دلاری در زمینه اقتصادی و نظامی را به شکل اضطراری ارائه کرده بود. برای تصویب این بودجه کنگره آمریکا تا جمعه هفته جاری فرصت داشت و گفته می‌شد این بودجه به طور موقت هزینه‌های طیف گسترده‌ای از برنامه‌های دولت آمریکا را نیز تأمین خواهد کرد.

پیش‌تر از این هم وزارت امور خارجه آمریکا از ارائه کمک امنیتی- غیرنظامی به اوکراین به ارزش ۴۵۷.۵ میلیون دلار خبر داد و گفت: «این کمک مالی در جهت تقویت نهاد‌های اجرای قانون اوکراین خواهد بود.»

اواسط ماه اوت هم جو بایدن کمک نظامی جدید این کشور به کی‌یف را به مبلغ حدود ۳ میلیارد دلار را در حالی اعلام کرده بود که پنتاگون از ارائه کمک‌های نظامی بیشتر آمریکا به اوکراین و آمادگی برای در اختیار قرار دادن جنگنده‌های آمریکایی به این کشور خبر داده بود./باشگاه خبرنگاران

مطالب مرتبط
نظر شما
نام:
ایمیل:
نظر: