صفحه نخست

سیاست

اقتصاد

بین‌الملل

جامعه

فرهنگ‌وهنر

چندرسانه‌ای

منهای نفت

اندیشکده‌های خارجی

انتخابات

فضای مجازی

صفحات داخلی

تاریخ انتشار: ۱۷:۵۳ - ۰۹ مهر ۱۴۰۱ - 2022 October 01
کد خبر: ۱۵۲۶۸۰

تظاهرات در انگلیس علیه سیاست‌های اقتصادی لیز تراس

چند روز پس از امضای طومار برای برگزاری انتخابات زودهنگام، صد‌ها نفر از شهروندان انگلیس در اعتراض به سیاست‌های نخست وزیر به تظاهرات پرداختند.

به گزارش راهبرد معاصر در انتقاد به رویکرد‌ها و سیاست‌های لیز تراس، نخست وزیر انگلیس، صد‌ها نفر از مردم این کشور در تظاهراتی در مرکز شهر «نورویچ» انگلیس شرکت کردند.

به گزارش روزنامه ایسترن دیلی پرس انگلیس، تظاهرکنندگان خواستار دستمزد عادلانه‌تر و پایان دادن به فقر غذایی شدند. مردم در این راهپیمایی با اتحادیه ملی کارگران راه آهن، دریانوردی و حمل و نقل اعلام اتحاد کردند. پیش‌تر این اتحادیه‌ها به صورت جداگانه دست به اعتصاب زده بودند.

روی بنر‌های تظاهرکنندگان، انتقادات به وضع اقتصادی و اعلام همبستگی با کارکنان راه‌آهن دیده می‌شد.

دو روز پیش هم در انگلیس، بیش از صدهزار نفر طوماری دولتی را امضا کرده و خواستار برگزاری انتخابات عمومی فوری برای «پایان دادن به هرج و مرج دولت فعلی» شدند. انتشار اخبار مربوط به این طومار سبب شد پوند در برابر دلار به پایین‌ترین سطح خود برسد و سبب مداخله نادر صندوق بین‌الملل پول و بانک انگلیس شد. لیز تراس اخیرا سیاست‌های جدیدی را در بودجه بندی اعلام کرده که انتقادات بسیاری را برانگیخته است. وی گفته است این برنامه در بلند مدت، کشور را در مسیر بهتری قرار می‌دهد، اما بهتر شدن اوضاع یک شبه اتفاق نخواهد افتاد.

منتقدان می‌گویند اقدامات تراس منجر به بی‌ثباتی در وضعیت اقتصادی انگلیس شده و از سوی دیگر بدهی عمومی دولت را افزایش خواهد داد./باشگاه خبرنگاران

نظر شما
نام:
ایمیل:
نظر: