صفحه نخست

سیاست

اقتصاد

بین‌الملل

جامعه

فرهنگ‌وهنر

چندرسانه‌ای

میقات مدیا

اندیشکده‌های خارجی

انتخابات

فضای مجازی

صفحات داخلی

  • ۲۱:۵۰
  • يکشنبه ۳۰ ارديبهشت ۱۴۰۳
  • Sunday 19 May 2024
تاریخ انتشار: ۱۰:۳۲ - ۱۱ مهر ۱۴۰۱ - 2022 October 03
کد خبر: ۱۵۲۹۱۷

انتقاد اروپا از اقدام نیکاراگوئه در قطع روابط دیپلماتیک با هلند

مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا ضمن محکوم کردن تصمیم قطع رابطه دیپلماتیک نیکاراگوئه با هلند، ماناگوآ را تهدید به پاسخ قاطع کرد.

به گزارش راهبرد معاصر، «جوزپ بورل» مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا، در واکنش به تصمیم اخیر نیکاراگوئه برای قطع روابط با هلند آن را «یک‌جانبه» خواند و اعلام کرد اتحادیه اروپا قاطعانه به آن پاسخ خواهد داد.

به گزارش فرانس ۲۴، جوزپ بورل با بیان آنکه «اتحادیه اروپا عمیقا متاسف است و این تصمیم غیرموجه و یکجانبه را رد می‌کند» افزود: «حمایت تزلزل‌ناپذیر خود را اعلام می‌کنیم. این اقدامات غیرموجه بر روابط بین نیکاراگوئه و اتحادیه اروپا تأثیر می‌گذارد، و از طرفی منجر به انزوای بین‌المللی بیشتر ماناگوآ می‌شود.»

او در ادامه تاکید داشت «اتحادیه اروپا قاطعانه و متناسب پاسخ خواهد داد، بحران سیاسی کنونی در نیکاراگوئه باید از طریق مذاکره واقعی بین دولت و مخالفان حل شود.»

روزشنبه هفته جاری وزارت امور خارجه نیکاراگوئه از قطع روابط دیپلماتیک با هلند به دلیل دخالت «کریستین پیرن» سفیر هلند در آمریکای لاتین، در امور نیکاراگوئه و بی‌احترامی با اتباع این کشور خبر داد. تعلیق فوری روابط دیپلماتیک دوجانبه به دلیل موضع مداخله‌جویانه و نواستعماری هلند علیه خانواده‌های نیکاراگوئه‌ای بوده است.

پیشتر از آن رسانه‌های محلی گزارش دادند که نیکاراگوئه، «بتینا موشیدت» سفیر اتحادیه اروپا در نیکاراگوئه، را عنصر نامطلوب معرفی کرده و به طور شفاهی به او اعلام کرده است که به دلیل عدم احترام به حاکمیت این کشور مورد استقبال قرار نمی‌گیرد./ باشگاه خبرنگاران

نظر شما