صفحه نخست

سیاست

اقتصاد

بین‌الملل

جامعه

فرهنگ‌وهنر

چندرسانه‌ای

میقات مدیا

اندیشکده‌های خارجی

انتخابات

فضای مجازی

صفحات داخلی

  • ۰۸:۰۷
  • يکشنبه ۳۰ ارديبهشت ۱۴۰۳
  • Sunday 19 May 2024
تاریخ انتشار: ۱۳:۱۵ - ۱۷ مهر ۱۴۰۱ - 2022 October 09
کد خبر: ۱۵۳۷۰۹

دعوت گانتس از نتانیاهو برای شرکت در جلسات امنیتی

وزیر جنگ رژیم صهیونیستی از نخست‌وزیر سابق این رژیم، برای شرکت در جلسات امنیتی کابینه تل‌آویو درباره توافق با لبنان دعوت کرد.

به گزارش راهبرد معاصر، رسانه‌های عبری‌زبان اعلام کردند که «بنی گانتز» وزیر جنگ رژیم صهیونیستی از «بنیامین نتانیاهو» نخست‌وزیر سابق این رژیم برای شرکت در جلسات امنیتی کابینه تل‌آویو درباره اختلافات دریایی با لبنان دعوت کرده است.

طبق گزارش پایگاه خبری «آی‌۲۴»، مسئول دفتر وزیر جنگ رژیم صهیونیستی به دفتر نتانیاهو، رهبر مخالفان کابینه کنونی در کنست رفته و از او برای شرکت در یک جلسه توجیهی امنیتی در ساختمان وزارت جنگ در تل‌آویو (با توجه به توافق احتمالی با لبنان در خصوص مرزهای دریایی) دعوت کرد.

گانتز پیش از این تدابیر امنیتی، ضمن تاکید بر این که «اسرائیل آماده توافق بوده و برای دفاع از چارچوب‌هایش مصمم است» ابراز امیدواری کرده بود که توافق خوبی با لبنان حاصل شود.

برخلاف این امیدورای‌ها، رسانه‌های صهیونیستی هفته گذشته از بروز اختلاف بین بیروت و تل‌آویو درباره ترسیم مرزهای دریایی دو طرف به دلیل اعمال برخی اصلاحات و ملاحظات لبنان خبر داده بودند.

پایگاه خبری آکسیوس نیز به نقل از سه مسئول اسرائیلی گزارش داد، مهم ترین تغییر در پیش‌نویس توافق که لبنان خواستار آن است، درباره به رسمیت شناختن خط شناورهای دریایی به عنوان مرزهای بین‌المللی است.

این در حالی است که امروز (یک‌شنبه، ۹ اکتبر) رسانه‌های عبری‌زبان، براساس ادعای شبکه ۱۱ اسرائیلی «کان» گزارش دادند که تل‌آویو روند بهره‌برداری آزمایشی از میدان گازی «کاریش» را آغاز خواهد کرد.

پایگاه خبری «آی۲۴» اسرائیلی در این باره نوشت: برداشتن این گام از سوی رژیم صهیونیستی به معنای آن خواهد بود که تل‌آویو می‌خواهد گاز را حتی بدون حصول توافق با بیروت استخراج خواهد کند./ فارس

مطالب مرتبط
نظر شما