صفحه نخست

سیاست

اقتصاد

بین‌الملل

جامعه

فرهنگ‌وهنر

چندرسانه‌ای

منهای نفت

اندیشکده‌های خارجی

انتخابات

فضای مجازی

صفحات داخلی

  • ۰۸:۱۹
  • چهارشنبه ۱۱ آبان ۱۴۰۱
  • Wednesday 02 November 2022
تاریخ انتشار: ۱۵:۰۰ - ۱۸ مهر ۱۴۰۱ - 2022 October 10
کد خبر: ۱۵۳۹۱۱

تمرین کره‌شمالی برای شبیه‌سازی حمله اتمی به دشمن

خبرگزاری رسمی کره شمالی، شبیه‌سازی استفاده از سلاح‌های تاکتیکی اتمی علیه مواضع کره جنوبی و آمریکا را تأیید کرد.

به گزارش راهبرد معاصر، کره شمالی روز دوشنبه تأیید کرد استفاده از بمب‌های اتمی تاکتیکی علیه مواضع کره جنوبی و آمریکا را شبیه‌سازی کرده است.

به نوشته روزنامه «لس آنجلس تایمز»، اعلام این پیام هم‌زمان با هفتاد و هفتمین سالگرد تأسیس حزب حاکم کارگران از سوی خبرگزاری رسمی کره شمالی انجام شده است.

خبرگزاری رسمی کره شمالی در این‌باره اعلام کرد: «نیروهای عملیاتی تاکتیکی اتمی، با انجام ۷ رزمایش، نشان دادند که نیروهای رزمی اتمی برای هدف قرار دادن و محو کامل اهداف در هر موقعیتی و در هر زمانی آمادگی دارند».

این خبرگزاری افزود، این آزمایش‌های موشکی در پاسخ به رزمایش‌های دریایی اخیر نیروهای کره جنوبی و آمریکا انجام شده است که در آن‌ها برای اولین بار از ناو هواپیمابر اتمی «رونالد ریگان» استفاده شده است.

در ادامه این بیانیه آمده است، کره شمالی این رزمایش‌ها را تهدیدی علیه خود دانسته و تصمیم گرفت «شبیه‌سازی یک جنگ واقعی» را به نمایش بگذارد تا بازدارندگی و تقویت نیروهای خود را به آزمایش بگذارد و پیام هشداری برای دشمنان بفرستد.

تمامی این آزمایش‌های موشکی با نظارت «کیم جونگ اون» در شمال شرق کره شمالی انجام شد که در آن پرتاب موشک‌های بالستیک با قابلیت حمل کلاهک اتمی علیه پایگاه‌های هوایی، بنادر و تأسیسات فرماندهی کره جنوبی را تمرین کردند.

خبرگزاری «یونهاپ» نیز روز یکشنبه با اعلام آزمایش‌های جدید موشکی کره شمالی بیان داشت، این دو شلیک کره شمالی دقیقا پس از پایان رزمایش دریایی مشترک کره جنوبی و ایالات متحده با حضور ناو هواپیمابر آمریکایی انجام شده است./ فارس

نظر شما
نام:
ایمیل:
نظر: