صفحه نخست

سیاست

اقتصاد

بین‌الملل

جامعه

فرهنگ‌وهنر

چندرسانه‌ای

میقات مدیا

اندیشکده‌های خارجی

انتخابات

فضای مجازی

صفحات داخلی

تاریخ انتشار: ۲۱:۳۶ - ۱۸ مهر ۱۴۰۱ - 2022 October 10
کد خبر: ۱۵۳۹۹۱

بایدن: پوتین و روسیه را بازخواست خواهیم کرد

رئیس جمهور آمریکا روز دوشنبه با محکوم کردن حمله روسیه به اوکراین گفت که پوتین و مسکو را بازخواست خواهیم کرد.

به گزارش راهبرد معاصر «جو بایدن» رئیس جمهور آمریکا شامگاه دوشنبه گفت که حملات روسیه تنها به تقویت تعهد ما در ایستادن کنار مردم اوکراین منجر می‌شود.

وی در ادامه اضافه کرد: «در کنار متحدان و شرکایمان، به تحمیل هزینه بر روسیه به دلیل تجاوزش ادامه خواهیم داد و پوتین و روسیه را بازخواست خواهیم کرد».

رئیس جمهور آمریکا گفت: «بار دیگر از روسیه می‌خواهیم که به این تجاوز غیر قابل قبول پایان داده و فوری نیروهایش را از اوکراین خارج کند».

روسیه از بامداد امروز دوشنبه (10 اکتبر/ 18 مهرماه) چندین حمله موشکی به مرکز شهر «کی‌یف»، پایتخت اوکراین و چند شهر دیگر در این کشور انجام داده که به کشته شدن 10 نفر و زخمی شدن 60 نفر دیگر منجر شد. روسیه چند شهر دیگر در مناطق جنوبی و غربی اوکراین را هم هدف حملات موشکی و پهپادی قرار داده است.

حملات موشکی روسیه دو روز بعد از انفجار مهیبی در پل «کریمه» که به تخریب بخشی از آن منجر شد، به وقوع پیوست. این پل، تنها محور وصل کردن روسیه به شبه‌جزیره کریمه است. روسیه در سال 2014 این شبه‌جزیره را که تا آن زمان بخشی از اوکراین بود در پی یک همه‌پرسی به اراضی خود الحاق کرد.

ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهور روسیه امروز دوشنبه تأیید کرد که او فرمان این حملات موشکی را برای پاسخ به تخریب پل کرچ صادر کرده است. او هشدار داد هر گونه حمله برای تهدید روسیه با «پاسخ سخت» مواجه خواهد شد./فارس

برچسب ها
مطالب مرتبط
نظر شما