صفحه نخست

سیاست

اقتصاد

بین‌الملل

جامعه

فرهنگ‌وهنر

چندرسانه‌ای

منهای نفت

اندیشکده‌های خارجی

انتخابات

فضای مجازی

صفحات داخلی

تاریخ انتشار: ۱۴:۲۵ - ۲۴ مهر ۱۴۰۱ - 2022 October 16
کد خبر: ۱۵۴۷۰۶

ابراز نگرانی اوباما از روابط آمریکا و روسیه

رئیس‌جمهور پیشین آمریکا از وضعیت تعاملی میان کاخ کرملین روسیه و کاخ سفید ابراز نگرانی کرد.

به گزارش راهبرد معاصر، «باراک اوباما» رئیس‌جمهور اسبق دموکرات آمریکا، با ابراز نگرانی از سطح پایین روابط میان کاخ کرملین و کاخ سفید آن را در پایین‌تر حد در زمانی طولانی دانست.

به گزارش هیل، اوباما در مصاحبه با یک پادکست که یکی از مقامات سابق دوران ریاست جمهوری او آن را اجرا می‌کند، درباره روابط روسیه و آمریکا گفت: «حتی در برخی از لحظات پرتنش جنگ سرد این حس وجود داشت که هر دو طرف می‌توانند تلفن را بردارند و از طریق کانال‌های دیپلماتیک برای ارسال «سیگنال‌های واضح» کار کنند. به اعتقاد من امروز روسیه منزوی‌تر و بسته‌تر از هر زمانیست.»

او درادامه با بیان آنکه «ولادیمیر پوتین» رئیس‌جمهور روسیه، به نوعی تصمیم‌گیری می‌کند که حتی در دوران جماهیر شوروی هم دیده نمی‌شد، ادعا کرد: «آمریکا در حال یافتن راه‌هایی برای برقراری مجدد برخی از ارتباطاتی است که از بین رفته است اما خطوط ارتباطی همچنان مهم هستند.»

اظهارات اوباما در حالی مطرح می‌شود که «جو بایدن» رئیس‌جمهور آمریکا روز جمعه دستور داد تا ۷۲۵ میلیون دلار دیگر به اوکراین سلاح ارسال شود.

همچنین در تازه‌ترین اقدام صبح امروز «اورزولا فون درلاین» رئیس کمیسیون اروپا، در «کنفرانس سال ۲۰۲۲ سفرای اتحادیه اروپا» گفت: از آغاز تحولات در اوکراین، نزدیک ۱۹ میلیارد یورو به این کشور کمک‌رسانی کردیم.»/ باشگاه خبرنگاران

نظر شما
نام:
ایمیل:
نظر: