صفحه نخست

سیاست

اقتصاد

بین‌الملل

جامعه

فرهنگ‌وهنر

چندرسانه‌ای

منهای نفت

اندیشکده‌های خارجی

انتخابات

فضای مجازی

صفحات داخلی

تاریخ انتشار: ۱۹:۰۶ - ۲۴ مهر ۱۴۰۱ - 2022 October 16
کد خبر: ۱۵۴۷۷۷

روسیه:مردم اروپا باید بهای تصمیم رهبران سیاسی خود را بپردازند

سخنگوی کرملین می‌گوید مردم کشور‌هایی که خواستار تعیین سقف برای قیمت نفت و گاز روسیه هستند، باید هزینه تصمیم رهبران سیاسی خود را بپردازند.

به گزارش راهبرد معاصر دیمیتری پسکوف، سخنگوی کرملین در گفتگوی تلویزیونی با اشاره به تحریم‌های اعمال شده علیه روسیه گفت: «بسیاری از کشور‌ها در حال حاضر با عواقب تصمیمات عجولانه خود روبرو هستند».

به گزارش خبرگزاری تاس، پسکوف همچنین در خصوص تصمیم برخی کشور‌های بلوک غرب برای اعمال «سقف قیمت» بر نفت و گاز روسیه گفت: «پیوستن به حامیان این سقف قیمتی، هزینه‌ای دارد که شهروندان این کشور‌ها باید بپردازند».

۲۵ سپتامبر، گروهی متشکل از ۱۵ کشور از کمیسیون اروپا خواستند تا سقف قیمتی برای تمام واردات گاز تعیین کند. با این حال، آلمان، دانمارک و هلند با این طرح مخالفت کرده و می‌گویند این اقدام به تلاش‌ها برای مهار بحران انرژی اروپا آسیب می‌زند.

اورسولا فون در لاین، رئیس کمیسیون اروپا نیز تاکید کرده است سقف قیمت باید فقط بر گاز روسیه اعمال شود. الکسی میلر، مدیر عامل گازپروم می‌گوید محدود کردن قیمت صادرات گاز روسیه باعث توقف عرضه خواهد شد. به گفته او «چنین تصمیم یک طرفه‌ای نقض قرارداد‌های موجود است و منجر به خاتمه عرضه می‌شود».

درگیری در اوکراین باعث افزایش شدید قیمت نفت و گاز شده است. در همین حین، اتحادیه اروپا در تلاش است تا سقف قیمتی بر نفت و گاز روسیه اعمال کرده و بدینوسیله از تورم بیشتر جلوگیری کند./باشگاه خبرنگاران

نظر شما
نام:
ایمیل:
نظر: