صفحه نخست

سیاست

اقتصاد

بین‌الملل

جامعه

فرهنگ‌وهنر

چندرسانه‌ای

منهای نفت

اندیشکده‌های خارجی

انتخابات

فضای مجازی

صفحات داخلی

تاریخ انتشار: ۱۴:۴۸ - ۲۷ مهر ۱۴۰۱ - 2022 October 19
کد خبر: ۱۵۵۳۵۰

اتحادیه اروپا: «شواهد کافی» برای تحریم ایران داریم

طبق گزارش منابع خبری، سخنگوی اتحادیه اروپا مدعی شده بروکسل شواهد کافی برای تحریم ایران به خاطر آنچه ارسال پهپاد به روسیه خوانده شده را در اختیار دارد.

به گزارش راهبرد معاصر از رویترز، یک سخنگوی اتحادیه اروپا چهارشنبه (۱۹ اکتبر) مدعی شد «اتحادیه اروپا در حال کار برای (اعمال) تحریم‌های جدید علیه ایران بعد از جمع‌آوری شواهد کافی مبنی بر اقدام ایران در ارائه پهپادهای مرگبار به روسیه برای استفاده در اوکراین است».

«نبیلا ماسرالی» سخنگوی جوزپ بورل مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا در ادامه این ادعا، افزود: اکنون که شواهد کافی خود را جمع کرده‌ایم، کار در شورای اروپا با توجه به پاسخ روشن، سریع و محکم اتحادیه اروپا در جریان است.

مقامات اوکراینی، اروپایی و آمریکایی در روزهای اخیر سر و صدای زیادی را در خصوص آنچه ارسال پهپادهای ایرانی به روسیه می‌خوانند، به پا کرده‌اند. وزیر خارجه اوکراین دوشنبه خواستار تحریم‌های اتحادیه اروپا علیه ایران با ادعای استفاده روسیه از هواپیماهای بدون سرنشین ساخت ایران شد. وی سه‌شنبه نیز گفت که پیشنهاد قطع روابط دیپلماتیک با ایران را به «ولودیمیر زلنسکی» رئیس‌جمهور اوکراین ارائه کرده است.

با این حال، وزارت دفاع آمریکا شایعات مطرح‌شده توسط برخی رسانه‌های غربی درباره قصد ایران برای ارسال موشک از ایران به روسیه را تأیید نکرده است. سخنگوی پنتاگون در همین خصوص گفت در حال حاضر هیچ اطلاعاتی برای تأیید گزارش‌ها در خصوص پیشنهاد جمهوری اسلامی ایران برای تحویل موشک‌های زمین به زمین به روسیه وجود ندارد./فارس

مطالب مرتبط
نظر شما
نام:
ایمیل:
نظر: