صفحه نخست

سیاست

اقتصاد

بین‌الملل

جامعه

فرهنگ‌وهنر

چندرسانه‌ای

منهای نفت

اندیشکده‌های خارجی

انتخابات

فضای مجازی

صفحات داخلی

  • ۱۶:۲۴
  • سه‌شنبه ۰۱ آذر ۱۴۰۱
  • Tuesday 22 November 2022
تاریخ انتشار: ۱۰:۴۴ - ۰۱ آبان ۱۴۰۱ - 2022 October 23
کد خبر: ۱۵۵۷۸۲

وزیر خارجه سوریه در گفتگو با امیرعبداللهیان: بحران‌سازی غرب علیه کشورهای مستقلی نظیر ایران

وزیر خارجه سوریه در گفت‌وگوی تلفنی با امیرعبداللهیان با بیان این‌که غرب به دنبال بحران سازی علیه کشورهای مستقل از جمله ایران است، گفت:‌ آمریکا و غرب ، ایرانی ویران و وابسته می‌خواهند و نه آباد، پیشرفته و مستقل.

به گزارش راهبرد معاصر، فیصل المقداد وزیر خارجه سوریه امروز (یکشنبه) اول آبان ماه با حسین امیرعبداللهیان تلفنی گفت‌وگو کرد.

در این گفت‌وگوی تلفنی درباره موضوعات دوجانبه و مسائل مورد اهتمام مشترک در عرصه‌های منطقه‌ای و بین‌المللی بحث و تبادل نظر شد.

المقداد در این گفت‌وگو با اشاره به نتایج تلخ مداخلات خارجی در سوریه به بهانه حمایت از حقوق بشر و تجربه شکست خورده رژیم صهیونیستی و حامیان آن در توطئه و بحران سازی علیه دولت و‌ مردم سوریه، گفت: آنها به دنبال بحران سازی علیه کشورهای مستقل از جمله جمهوری اسلامی ایران، هستند. آمریکا و غرب ، ایرانی ویران و وابسته می‌خواهند و نه ایران آباد، پیشرفته و مستقل. همگان دیدند که آمریکا و متحدان با سوریه و عراق و افغانستان چه کرده‌اند.

امیرعبداللهیان هم بر تداوم مواضع اصولی و منطقی جمهوری اسلامی در قبال مسائل جهان اسلام به خصوص مسئله فلسطین و حمایت از جبهه مقاومت و دولت و ملت سوریه تأکید کرد و گفت: فشارهای سیاسی و تبلیغاتی خللی در عزم و اراده ملت و دولت ایران در پیمودن راه عزت و استقلال و پیشرفت و حمایت از ثبات و امنیت کشورهای منطقه و مخالفت با دخالت بیگانگان و تجاوزگری رژیم غاصب صهیونیستی ایجاد نخواهد کرد و ملت ایران با هوشیاری توطئه دشمنان را ناکام خواهد گذاشت.

وزرای امور خارجه جمهوری اسلامی ایران و سوریه همچنین بر پیگیری روند توسعه روابط دوجانبه به خصوص در حوزه‌های اقتصادی و تجاری تاکید کردند./ فارس

مطالب مرتبط
نظر شما
نام:
ایمیل:
نظر: