صفحه نخست

سیاست

اقتصاد

بین‌الملل

جامعه

فرهنگ‌وهنر

چندرسانه‌ای

منهای نفت

اندیشکده‌های خارجی

انتخابات

فضای مجازی

صفحات داخلی

تاریخ انتشار: ۰۸:۳۱ - ۰۲ آبان ۱۴۰۱ - 2022 October 24
کد خبر: ۱۵۵۸۶۵

مشکلات اروپا؛ محور رایزنی نخست‌وزیر جدید ایتالیا با ماکرون

نخست‌‌وزیر جدید ایتالیا و رئیس جمهور فرانسه در اولین دیدار خود درباره مشکلات کنونی اتحادیه اروپا، حمایت از اوکراین و برخی تیرگی‌های در روابط دوجانبه صحبت کردند.

به گزارش راهبرد معاصر، «امانوئل ماکرون» رئیس جمهور فرانسه شامگاه یکشنبه در رم با «جورجیا ملونی» نخست‌وزیر جدید ایتالیا از حزب راست‌افراطی این کشور دیدار و رایزنی کرد.

ماکرون که در سفری رسمی به ایتالیا رفته، درباره اولین دیدارش با ملونی در صفحه توئیتر خود نوشت، پاریس و رم باید با یکدیگر از طریق «گفتگو و بلندپروازی»، همکاری کنند.

به نوشته خبرگزاری «رویترز»، دفتر نخست‌وزیری ایتالیا در بیانیه‌ای اعلام کرد که سران دو کشور درباره مشکلات کنونی اتحادیه اروپا از جمله لزوم واکنش سریع و مشترک به قیمت‌های رو به افزایش انرژی، حمایت از اوکراین و مدیریت موج مهاجران گفتگو کردند.

ملونی روز یکشنبه، به‌عنوان اولین زن عهده‌دار سمت نخست‌وزیری ایتالیا شد و اداره امور این کشور را از «ماریو دراگی» تحویل گرفت. کابینه او نیز روز شنبه در رم سوگند یاد کردند.

ماکرون که روز یکشنبه در کنفرانسی با موضوع یافتن راهکارهایی برای ترویج صلح در جهان در رم شرکت کرده بود، قصد دارد روز دوشنبه با «پاپ فرانسیس» رهبر مسیحیان کاتولیک جهان دیدار کند.

دیدار نخست‌وزیر جدید ایتالیا و رئیس جمهور فرانسه در حالی صورت گرفته که دو طرف پیش از آن، در اظهاراتی تند، حجم زیادی از توهین‌ها و انتقادات را نثار یکدیگر و کشورهایشان کرده بودند.

ملونی پیشتر در ویدئویی با انتقاد شدید از ماکرون، گفته بود: «امانوئل ماکرون از ما به‌عنوان تهوع‌آور، بدبین و بی‌مسئولیت یاد کرد... کسانی بی‌مسئولیت هستند که لیبی را بمباران کردند... تهوع‌آور فرانسه است که به بهره‌کشی و سوءاستفاده از آفریقا ادامه می‌دهد»./ فارس

نظر شما
نام:
ایمیل:
نظر: