صفحه نخست

سیاست

اقتصاد

بین‌الملل

جامعه

فرهنگ‌وهنر

چندرسانه‌ای

میقات مدیا

اندیشکده‌های خارجی

انتخابات

فضای مجازی

صفحات داخلی

  • ۲۱:۲۱
  • يکشنبه ۳۰ ارديبهشت ۱۴۰۳
  • Sunday 19 May 2024
تاریخ انتشار: ۱۷:۲۰ - ۰۳ آبان ۱۴۰۱ - 2022 October 25
کد خبر: ۱۵۶۰۹۰

لهستان در حال بررسی ساختن دیواری جدید در برابر پناهجویان

یک مقام ارشد لهستانی گفت ممکن است کشورش مجبور شود در منطقه «کالینینگراد» برای توقف موج مهاجران آفریقایی و آسیایی، دیوار جدیدی ایجاد کند.

به گزارش راهبرد معاصر کریستوف سوبولفسکی، دبیر کل حزب حاکم قانون و عدالت لهستان می‌گوید این کشور در حال بررسی ساخت دیواری در مرز با کالینینگراد روسیه است که مشابه آن را قبلا در مرز با بلاروس ساخته است. او در این خصوص گفت: «ما باید نیرو‌های خود را در این بخش از مرز تقویت کنیم و همچنین ساخت استحکامات مرزی مشابه آنچه را که اکنون در بخش لهستان-بلاروس داریم، در نظر بگیریم».

به گزارش رویترز، لهستان، روسیه و بلاروس را متهم می‌کند که از مهاجران سوء استفاده کرده و آن‌ها را به طور عمدی به سوی حریم اتحادیه اروپا روانه می‌کند تا در کشور‌های این بلوک بی‌ثباتی ایجاد کند.

این مقام لهستانی با اشاره به احتمال افزایش ورود مهاجران گفت: «با توجه به باز شدن آسمان بالای منطقه کالینینگراد برای هواپیما‌های ترکیه، سوریه و بلاروس، ممکن است در هفته‌های آینده شاهد موجی از پناهندگان باشیم.»

در همین حال، دیمیتری پسکوف، سخنگوی کرملین در یک نشست خبری به خبرنگاران گفته که روسیه در چنین تصمیمی دخالت نخواهد کرد. او گفت: «تاریخ هر بار حماقت تصمیم‌گیری برای ساختن دیوار‌ها را ثابت می‌کند، زیرا در طول سال‌ها یا دهه‌ها، همه دیوار‌ها فرو می‌ریزند.»

گفتنی است، لهستان یک مانع فولادی هوشمند با ارتفاع ۵.۵ متر و مجهز به سنسور‌های حرکتی و دوربین‌ها ساخته است که حدود ۱۸۷ کیلومتر در مرز بلاروس امتداد دارد. این کشور بار‌ها به دلیل رفتار‌های غیر انسانی با پناهجویان مورد انتقاد گروه‌های حقوق بشری قرار گرفته است./باشگاه خبرنگاران

مطالب مرتبط
نظر شما