صفحه نخست

سیاست

اقتصاد

بین‌الملل

جامعه

فرهنگ‌وهنر

چندرسانه‌ای

میقات مدیا

اندیشکده‌های خارجی

انتخابات

فضای مجازی

صفحات داخلی

  • ۱۱:۱۸
  • يکشنبه ۳۰ ارديبهشت ۱۴۰۳
  • Sunday 19 May 2024
تاریخ انتشار: ۱۰:۰۹ - ۰۷ آبان ۱۴۰۱ - 2022 October 29
کد خبر: ۱۵۶۴۷۰

روسیه خطاب به غرب: مانع استفاده اوکراین از «بمب کثیف» شوید

روسیه اعلام کرده که این کشور امیدوار است تا غرب طرح‌ بمب کثیف اوکراین را متوقف کند.

به گزارش راهبرد معاصر، «دیمیتری پولیانسکی»، معاون نماینده دائم روسیه در سازمان ملل روز جمعه نسبت به استفاده اوکراین از بمب کثیف در جریان تنش‌ها هشدار داد و گفت: «روسیه امیدوار است که غرب از موقعیت خود برای توقف هرگونه تحرکات کی‌یف برای استفاده از بمب کثیف استفاده کند.»

این دیپلمات ارشد روسی گفت: «من فکر می‌کنم که همه غریزه بقا دارند و شرکای غربی سابق ما از این قاعده مستثنی نیستند. البته آنها به خوبی می‌دانند که رژیم کی‌یف در شرایط فعلی چه توانایی‌هایی دارد و ما می خواهیم باور کنیم که آنها از همه امکانات استفاده برای توقف تحرکات کی‌یف برای استفاده از بمب کثیف استفاده خواهند کرد. آنها اهرم‌های زیادی را برای توقف اقدامات اوکراین در اختیار دارند.»

پولیانسکی تاکید کرد که نمایندگی دائم روسیه در سازمان ملل همه اطلاعات موجود در مورد تحریکات احتمالی رژیم کی‌یف را به شورای امنیت سازمان ملل گزارش می‌دهد.

وی افزود: « تاکنون توانسته‌ایم از هرگونه تحرکات جدی جلوگیری کنیم و احتمالاً ارائه این اطلاعات در شورای امنیت می‌تواند در این امر نقش داشته باشد.»

به گفته این دیپلمات، روسیه بارها موضوع «بمب کثیف» اوکراین را در جلسات پشت درهای بسته مطرح کرده است. پولیانسکی گفت: «ما همه چیزهایی را که در مورد آن می‌دانیم به همکاران خود گفته‌ایم. ما به آنها هشدار دادیم که رژیم کی‌یف در حال حاضر نیازمند چنین تحرکاتی است تا اولاً قدرت خود را در اوکراین به هر وسیله و به هر قیمتی حفظ کند و ثانیاً کشورهای ناتو را به رویارویی مستقیم با روسیه بکشاند.»/ تسنیم

نظر شما