صفحه نخست

سیاست

اقتصاد

بین‌الملل

جامعه

فرهنگ‌وهنر

چندرسانه‌ای

منهای نفت

اندیشکده‌های خارجی

انتخابات

فضای مجازی

صفحات داخلی

تاریخ انتشار: ۲۰:۱۸ - ۰۷ آبان ۱۴۰۱ - 2022 October 29
کد خبر: ۱۵۶۶۰۷

خزعلی: تعارض منافع باعث ندادن جایگاه لازم به زنان می‌شود

معاون رییس جمهور در امور زنان و خانواده گفت: گاهی تعارض منافع باعث می‌شود که جایگاه لازم به زنان داده نشود و گاهی اوقات این تعارض منافع همچنین موجب می‌شود که آنگونه که باید حتی اسلام را معرفی نکنیم،‌

به گزارش راهبرد معاصر از گزارش معاونت امور زنان و خانواده ریاست جمهوری، انسیه خزعلی در مراسم آغاز سال تحصیلی ۱۴۰۱-۱۴۰۲ دانشگاه ادیان و مذاهب قم و افتتاحیه دانشکده زن و خانواده اظهار داشت: هیچ مذهبی مانند اسلام نتوانسته کرامت و جایگاه حقیقی زن را حفظ کند که متاسفانه این نقص را در رساندن صحیح گفتمان اسلام و انقلاب داریم.

وی با بیان اینکه امیدوارم زنان قدر خود را در پیام‌رسانی و تدبیرگری و به فرموده مقام معظم رهبری خردورزی در رساندن پیام و جهاد تبیین و روایت‌گری صحیح بدانند، افزود: همانطور که امام راحل فرمودند «زنان در نهضت مقدم هستند و زنان را به رهبری قبول دارم» اشاره به رهبری بر دلها و حکومت بر فکرها است که زن به عنوان مادر، تربیت کننده و مربی می‌تواند این مهم را بر عهده داشته باشد.

وی با اشاره به اینکه نخستین حرکتی که باید برای تربیت صورت گیرد توسط زن است،‌ اظهار داشت: نقش انبیا و نقش پرورش نقش بسیار ارزشمندی است که به زن داده شده است و در شرایط کنونی که در جنگ نرم هستیم مسئولیت بسیار سخت و دشواری است و در این شرایط اهمیت جایگاه زن و خانواده بیش از پیش نمایان می‌شود.

معاون رییس جمهور در امور زنان و خانواده با تاکید بر گفتمان تصریح کرد: در مسائل و مبانی این حوزه ضروری است کار پژوهشی انجام شود و در رساندن شیوه القاء و ابزار آن هنرمند باشیم تا جهان و نسل جدید بتواند به خوبی هدف و پیام را دریافت و با آن ارتباط برقرار کند.

وی ادامه داد: در بخش بهره‌گیری از نخبگان در عرصه‌های مختلف و همه کسانی که در بخش زن و خانواده کار کردند، پوشش‌دهی مناسب داریم و از دیدگاه‌ها و پژوهش‌های جدید بهره می‌گیریم و بیش از گذشته باید بگیریم.

خزعلی با اشاره به اینکه نیاز داریم وضعیت زن ایرانی را در کشور به جهان معرفی کنیم، خاطرنشان کرد: در بسیاری از مواضع، ما وضعیت بهتری نسبت به متوسط جهانی داریم به عنوان نمونه در پرداخت حق‌الزحمه مساوی بین زن و مرد، در بسیاری از دیدارها در نیویورک وقتی با وزرای زن و امور اجتماعی سایر کشورها صحبت می‌شد باور نمی‌کردند تا جایی‌که که وزیر فنلاند می‌گفت ما هنوز نتوانستیم حقوق مساوی بین زن و مرد را در کشور خود برقرار کنیم.

معاون رییس جمهور با تاکید بر اینکه بیمه سلامت و بیمه ناباروری در هیچ کشوری به این شکل پوشش‌دهی نمی‌شود، یادآور شد: زمانی که پوشش‌دهی بیمه سلامت روستاییان را به رییس مجمع سازمان ملل گفتم به شعف آمده بود و در توییت خود این مطلب را عنوان کرد.

خزعلی اظهار داشت: مسئله سواد، پیشرفت‌های علمی، بهداشت و امید به زندگی زنان مسائلی است که ما به خوبی منتقل نکرده‌ایم بنابراین یکی از وظایف ما این است که ضمن گفتمان سازی عملکرد را بیان کنیم./ایرنا

مطالب مرتبط
نظر شما
نام:
ایمیل:
نظر: