صفحه نخست

سیاست

اقتصاد

بین‌الملل

جامعه

فرهنگ‌وهنر

چندرسانه‌ای

منهای نفت

اندیشکده‌های خارجی

انتخابات

فضای مجازی

صفحات داخلی

تاریخ انتشار: ۱۶:۳۴ - ۱۰ آبان ۱۴۰۱ - 2022 November 01
کد خبر: ۱۵۷۱۳۹

۱۸۰۰۰ نظامی صهیونیست مامور تامین امنیت انتخابات کنست

رسانه‌های عبری امروز (سه‌شنبه، اول نوامبر) گزارش دادند که مقامات تل‌آویو نظامیان و نگهبانان مرزی را برای حفاظت از امنیت انتخابات کنست (پارلمان رژیم صهیونیستی) و مقابله با عملیات‌های استشهادی احتمالی فلسطینیان فراخوانده‌اند.

به گزارش راهبرد معاصر طبق گزارش پایگاه خبری «آی‌۲۴»، یک مقام ارشد پلیس رژیم صهیونیستی به کانال N۱۲ گفته که با توجه به موج درگیری‌ها در هفته‌های اخیر، احتمال انجام عملیات در روز انتخابات از سوی گروه‌های مسلح و مهاجمان فردی بسیار زیاد است.

به همین دلیل، دستگاه امنیتی رژیم صهیونیستی خود را برای مواجهه با هشدارهای زیادی آماده می‌کنند؛ مقامات تل آویو نیز تصمیم به استقرار ۱۸۰۰۰ پلیس و نیروی مرزی در سراسر سرزمین‌های اشغالی گرفته‌اند.

در گزارش‌های رسانه‌ای آمده است که برخی از نظامیان تل‌آویو در حوزه‌های انتخاباتی و برای حفاظت از صندوق‌های رای و تلاش برای سلامت انتخابات به کار گرفته شده‌اند.

رسانه‌های عبری گزارش دادند که ماموریت مهم نظامیان فراخوانده شده از مرزها و پاسگاه‌های محلی این است که مانع از انجام عملیات‌های مقاومتی شوند؛ چرا که خطر وقوع چنین اتفاقاتی بسیار بالا ارزیابی می‌شود.

این تشدیدات امنیتی و افزایش سطح آمادگی‌ها برای نظامیان رژیم صهیونیستی بعد از آن اتفاق می‌افتد که تل‌آویو طی روزهای گذشته درگیری‌ها با فلسطینیان را افزایش داده و گذرگاه‌های ورودی و خروجی کرانه باختری را به طور کامل بست.

بعد از ظهر روز شنبه هفته جاری نیز شهرک‌نشین کریات اربع شاهد یک عملیات استشهادی دیگر از سوی فلسطینیان بود که طی آن یک صهیونیست به هلاکت رسیده و پنج نفر دیگر هم زخمی شدند.

در پی این وضعیت، رسانه‌های عبری گزارش دادند که مسئولان رژیم صهیونیستی به شدت نگران برگزاری انتخابات پارلمانی این رژیم و نحوه تأمین امنیت آن هستند. شبکه عبری «کان» شامگاه یکشنبه در گزارشی اعلام کرده بود که پلیس صهیونیستی به شهرک‌نشینان اسرائیلی توصیه کرده است که در جریان انتخابات کنست، با خود سلاح داشته باشند.

امروز سه‌شنبه، یکم نوامبر منابع رسانه‌ای در فلسطین اشغالی خبر دادند که انتخابات سراسری رژیم صهیونیستی برای تعییین تکلیف پارلمان و کابینه این رژیم آغاز شده است.

«بنی گانتز» وزیر جنگ رژیم صهیونیستی در آغاز رقابت‌های انتخاباتی کنست به «بنیامین نتانیاهو» نخست وزیر سابق و رئیس حزب «لیکود» حمله کرده و گفت او «دروغگوئی است که قادر به گفتن هیچ چیز واقعی نیست و اسرائیل را به خطر می‌اندازد»./فارس

مطالب مرتبط
نظر شما
نام:
ایمیل:
نظر: