صفحه نخست

سیاست

اقتصاد

بین‌الملل

جامعه

فرهنگ‌وهنر

چندرسانه‌ای

منهای نفت

اندیشکده‌های خارجی

انتخابات

فضای مجازی

صفحات داخلی

تاریخ انتشار: ۲۲:۵۳ - ۱۴ آبان ۱۴۰۱ - 2022 November 05
کد خبر: ۱۵۷۷۳۷

موسسه فرانسوی:مردم فرانسه نگران جنگ، تورم و گرانی هستند

یک شبکه خبری در فرانسه نظرسنجی را منتشر کرده است که نشان می‌دهد نزدیک به ۸۰ درصد مردم این کشور نگران تورم هستند.

به گزارش راهبرد معاصر از خبرگزاری «شینهوا» نظر سنجی شبکه خبری «بی‌ام‌اف بیزینس» نشان داد که «شاخص روحیه اقتصادی» در فرانسه در پایین‌ترین حد خود قرار دارد و ۷۸ درصد از پاسخ دهندگان گفته‌اند که «اعتماد کمی» به اقتصاد کشور خود دارند. این در حالی است که تنها ۲۲ درصد از شهروندان فرانسه گفته‌اند که به اقتصاد این کشور «اعتماد بیشتر» دارند.

بر اساس این گزارش، حدود ۷۵ درصد از پاسخ دهندگان معتقدند که مشکلات اقتصادی کشور در سال ۲۰۲۳ شدیدتر خواهد شد و سطح تورم برآورد شده توسط فرانسوی‌ها ۱۲.۵ درصد است. بر اساس آخرین گزارش موسسه ملی آمار و مطالعات اقتصادی، شاخص قیمت مصرف کننده در فرانسه به ۶.۲ درصد افزایش یافته است.

«گائل اسلیمان» رئیس یکی از موسسات اقتصادی به شبکه خبری بی‌ام اف بیزینس گفت که فرانسوی‌ها معتقدند که تورم دو برابر بیشتر از سطح گزارش شده است.

این شبکه گزارش داده که بیش از یک سوم شهروندان فرانسوی بر این باورند که تورم بالای ۱۵ درصد است. بر اساس نظرسنجی اخیر با مشارکت ۱۰۰۵ شهروند فرانسوی بالای ۱۸ سال، ۴۶ درصد از پاسخ دهندگان گفتند که پس انداز خود را مصرف کرده یا یک یا چند وام برای تامین هزینه‌های زندگی گرفته‌اند.

بطور کلی ادامه جنگ و تورم و گرانی مردم فرانسه و اروپا را در فشار حداکثری قرار داده است./باشگاه خبرنگاران

نظر شما
نام:
ایمیل:
نظر: