صفحه نخست

سیاست

اقتصاد

بین‌الملل

جامعه

فرهنگ‌وهنر

چندرسانه‌ای

منهای نفت

اندیشکده‌های خارجی

انتخابات

فضای مجازی

صفحات داخلی

  • ۱۸:۲۶
  • چهارشنبه ۲۸ دی ۱۴۰۱
  • Wednesday 18 January 2023
تاریخ انتشار: ۲۱:۳۷ - ۱۶ آبان ۱۴۰۱ - 2022 November 07
کد خبر: ۱۵۸۱۲۰

رئیس جمهور بلاروس:رهبران واقعی در اروپا وجود ندارد

«الکساندر لوکاشنکو» گفت که در حال حاضر نه در آلمان و نه در تمام اروپا رهبران واقعی وجود ندارد و حتی اگر رهبرانی در این کشورها باشند حتی نمی‌توانند آتش جنگ در خانه‌هایشان را خاموش کنند.

به گزارش راهبرد معاصر رئیس جمهور بلاروس که با نشریه بیلتا مصاحبه می‌کرد، گفت: «اروپایی‌ها این جنگ را نمی‌خواهند و می‌دانند که این جنگ امروز در اوکراین است اما آنها در تلاش برای جرقه زدن آتش در بلاروس هستند اما باید بدانند که شراره‌های این آتش فردا تمام اروپا را فرا خواهد گرفت».

پیش از این نیز رئیس‌جمهور بلاروس در مصاحبه ۱۴ اکتبر (۲۲ مهر) با شبکه «ان‌بی‌سی» در حاشیه نشست کشورهای مستقل مشترک‌المنافع در آستانه پایتخت قزاقستان گفت راه‌حل برای درگیری در اوکراین می‌تواند در ظرف یک هفته پیدا شود.

رئیس‌جمهور بلاروس گفت: همه چیز به آمریکا و انگلیس بستگی دارد. اگر فردا به این درک برسید که باید سر میز مذاکره بنشینیم و راه‌حلی بیابیم، باور کنید، در طول یک هفته راه‌حلی خواهیم یافت.

لوکاشنکو در خصوص مذاکرات صلح هم بار دیگر با تاکید بر در اولویت قرار داشتن توقف جنگ، گفت: روند مذاکرات آغاز شد اما بعد متوقف شد. زلنسکی از مذاکرات منع شد. توسط چه کسی؟ او مستقل نیست.

لوکاشنکو در این مصاحبه همچنین گفته بود نه بلاروس نه روسیه نمی‌خواهند شدت تنش در وضعیت فعلی بیشتر شود اما در واکنش به اقدامات غرب مجبور به دفاع از خودشان هستند.

وی در این خصوص توضیح داد: هیچ نوع از تشدید تنش را خواستار نیستم. با ولادیمیر پوتین صحبت کوتاهی درباره این مساله داشته‌ایم. هیچ کس چنین چیزی نمی‌خواهد. نه بلاروس نه روسیه. جان انسان‌ها برای ما با ارزش است. اما حتما درک می‌کنید مساله تنها وابسته به ما نیست. به مجرد اینکه کشورهای غربی تصمیم به مقابله با تشدید تنش بگیرند دیگر تنشی وجود نخواهد داشت. ما اصرار بر تشدید تنش نداریم، ما تنها از خودمان دفاع می‌کنیم./فارس

مطالب مرتبط
نظر شما
نام:
ایمیل:
نظر: