صفحه نخست

سیاست

اقتصاد

بین‌الملل

جامعه

فرهنگ‌وهنر

چندرسانه‌ای

منهای نفت

اندیشکده‌های خارجی

انتخابات

فضای مجازی

صفحات داخلی

  • ۱۷:۲۰
  • پنجشنبه ۱۰ آذر ۱۴۰۱
  • Thursday 01 December 2022
تاریخ انتشار: ۱۱:۳۹ - ۱۷ آبان ۱۴۰۱ - 2022 November 08
کد خبر: ۱۵۸۲۰۶

بازداشت فعالان محیط زیست در انگلیس

پلیس انگلیس در شبانه روز گذشته ۲۳ نفر دیگر از فعالان محیط زیست را بازداشت کرد.

به گزارش راهبرد معاصر، برخی رسانه‌های انگلیسی با اعلام خبر بازداشت فعالان محیط زیست، افراد بازداشت شده را جزو گروه زیست محیطی "نفت را فورا متوقف کنید" معرفی کرده اند.

اعضای این گروه می‌گویند مهمترین خواسته ان‌ها این است که مجوز جدیدی برای اکتشاف نفت و گاز و استخراج زغال سنگ در انگلیس صادر نشود.

این در حالی است که زمزمه بازگشت دولت به صدور مجوز استفاده ازشیوه شکست هیدرولیکی در استخراج نفت و گاز موسوم به فراکینگ موج گسترده اعتراض‌های فعالان محیط زیست را در پی داشته است.

فعالان محیط زیست می‌گویند فراکینگ شیوه‌ای خطرناک و خسارتبار است و محیط زیست را نیز تخریب می‌کند و منابع آبی را آلوده می‌سازد.

همزمان با تحریم روسیه از جانب کشور‌های غربی، بهای جهانی نفت و گاز به طور چشمگیری افزایش یافت که به تبع ان بهای انواع کالا‌ها و خدمات نیز در انگلیس سیر صعودی گرفت و تورم را به بالاترین میزان در بیش از چهل سال اخیر رساند و منجر به اعتراض‌ها و تظاهرات گسترده در این کشور شد.

دولت انگلیس برای کاهش مشکلات علاوه بر روی آوردن به روش استخراج فراکینگ، سه نیروگاه زغال سنگ را نیز در حالت عملیاتی حفظ کرده تا در صورت نیاز وارد مدار کند.

زغال سنگ، سهم چهل درصدی در تولید گاز دی اکسید کربن دارد با وجود این کشور‌های غربی از جمله انگلیس برای جبران کمبود و مقابله با گرانی بهای سوخت استفاده از این سوخت الاینده را در دستور کار خود قرار داده اند.

آژانس محیط زیست اروپا پیشتر اعلام کرده بود: آلودگی هوا هر سال بیش از نیم میلیون نفر را در قاره اروپا دچار مرگ زودهنگام می‌کند.

انگلیس پیش از ترک اتحادیه اروپا دوبار به علت کاهش ندادن الایندگی هوا به میزان استاندارد تعیین شده این اتحادیه، دادگاهی و جریمه شد. لندن یکی از الوده‌ترین پایتخت‌های اروپایی توصیف شده است.

بر اساس شاخص‌های اعلام شده سازمان ملل براورد می‌شود سال آینده حدود ششصد هزار نوزاد در انگلیس، در هوای آلوده به دنیا بیایند.

سازمان جهانی بهداشت اعلام کرد سالانه چهل هزار نفر در انگلیس و ۹ هزار نفر در پایتخت این کشور به علت الودگی هوا دچار مرگ زود هنگام می‌شوند.

همزمان با تشدید مشکلات زیست محیطی در انگلیس، فعالان محیط زیست هم دامنه اقدامات خود را گسترده‌تر کردند و همزمان پلیس شمار بیشتری از انان را بازداشت و برخی را روانه زندان کرده است./ باشگاه خبرنگاران

نظر شما
نام:
ایمیل:
نظر: