صفحه نخست

سیاست

اقتصاد

بین‌الملل

جامعه

فرهنگ‌وهنر

چندرسانه‌ای

منهای نفت

اندیشکده‌های خارجی

انتخابات

فضای مجازی

صفحات داخلی

تاریخ انتشار: ۰۹:۰۰ - ۱۸ آبان ۱۴۰۱ - 2022 November 09
کد خبر: ۱۵۸۳۴۳

به‌گل نشستن نفتکش تحریم شده توسط آمریکا در تنگه سنگاپور

مقامات اندونزی اعلام کردند آزاد کردن نفتکش یانگ یونگ که در آب‌های این کشور به گل نشسته به خاطر نزدیکی به یک خط انتقال گاز طبیعی، حدود یک ماه طول می‌کشد. این نفتکش در میان کشتی‌های تحریم شده آمریکاست.

به گزارش راهبرد معاصر به نقل از رویترز، مقامات اندونزی اعلام کردند آزادکردن نفتکشی که در آب‌های این کشور به گل نشسته حدود یک ماه طول می‌کشد. این نفت‌کش به اتهام ارتباط با ایران تحت تحریم‌های آمریکا قرار دارد.

 

نیروی دریایی اندونزی در تلاش است نفت‌کش یانگ یونگ را که با عنوان کشور جیبوتی ثبت‌شده و در 26 اکتبر در آب‌های جزایر ریائو به گل نشسته آزاد کند.

 

آمریکا هفته گذشته تحریم‌هایی علیه یک شبکه بین‌المللی قاچاق نفت که ادعا می‌کند از ایران حمایت می‌کند و همچنین تعدادی از افراد حقیقی، شرکت‌ها و نفت‌کش‌ها وضع کرد. نفت‌کش یانگ یونگ در میان کشتی‌های تحریم شده است.

 

این نفتکش به گل نشسته با ظرفیت حمل 2 میلیون بشکه نفت خام تقریباً پر است.

 

نیروی دریایی اندونزی اعلام کرد عملیات آزادسازی این کشتی ادامه دارد، اما به‌خاطر وجود لوله‌های گاز طبیعی باید بسیار محتاطانه عمل کرد. به‌همین دلیل احتمالاً حدود یک ماه طول می‌کشد.

 

این نفت‌کش در تنگه سنگاپور در نزدیکی یک خط لوله اصلی که گاز طبیعی را به سنگاپور می‌رساند به گل نشسته‌است. هیچ‌گونه آسیب‌دیدگی یا نشتی گزارش نشده‌است. این نفت‌کش معمولاً نفت خام را از منابع شناور ذخیره‌سازی در تنگه‌های سنگاپور-مالزی به مقصد چین بارگیری می‌کند./ تسنیم

نظر شما
نام:
ایمیل:
نظر: