صفحه نخست

سیاست

اقتصاد

بین‌الملل

جامعه

فرهنگ‌وهنر

چندرسانه‌ای

منهای نفت

اندیشکده‌های خارجی

انتخابات

فضای مجازی

صفحات داخلی

تاریخ انتشار: ۰۹:۴۲ - ۱۹ آبان ۱۴۰۱ - 2022 November 10
کد خبر: ۱۵۸۵۱۹

تظاهرات ایتالیایی‌ها در حمایت از پناهجویان

معترضان در کاتانیا در سیسیل در اعتراض به ممناعت مقامات ایتالیا از پیاده شدن پناهجویان از کشتی‌ها، تجمع اعتراضی برگزار کردند.

به گزارش راهبرد معاصر، معترضان روز سه‌شنبه پس از آنکه مقامات اجازه ندادند پناهجویانی که هنوز در کشتی «انسانیت ۱» گیر افتاده‌اند، پیاده شوند، در پورتو دی کاتانیا یکی از شهرهای ناحیه سیسیل در کشور ایتالیا تجمع کردند.

 

به گزارش آرتی، روز یکشنبه، بیش از ۱۴۰ مهاجر اجازه خروج از کشتی را پیدا کردند، در حالی که ۳۵ نفر مجبور به ماندن درون کشتی شدند. در حالی که معترضان با استفاده از بلندگوها شعار می‌دادند، سرنشینان در حال تکان دادن چراغ قوه از کشتی دیده شدند.

مقامات ایتالیایی ادعا کردند که تنها کسانی که «آسیب پذیر» تلقی می‌شوند به خشکی منتقل می‌شوند.

 

«ماتئو پیانتدوسی» وزیر کشور جدید ایتالیا، آخرین دستورالعمل را به عنوان بخشی از سیاست هدف قرار دادن کشتی‌های نجات پناهجویان که دولت آن‌ها را به تشویق قاچاق انسان متهم می‌کند، صادر کرد.

 

پیش از این در انگلیس نیز روزنامه دیلی اکسپرس گزارش داد «سوئلا براورمن» وزیر کشور انگلیس در صدد است پناهجویان را که به این کشور می‌آیند، از این کشور اخراج و به کشور‌های آمریکای جنوبی اعزام کند.

 

در لهستان، اما «کریستوف سوبولفسکی» دبیر کل حزب حاکم قانون و عدالت این کشور می‌گوید این کشور در حال بررسی ساخت دیواری در مرز با کالینینگراد روسیه است که مشابه آن را قبلا در مرز با بلاروس ساخته است./ باشگاه خبرنگاران

مطالب مرتبط
نظر شما
نام:
ایمیل:
نظر: