صفحه نخست

سیاست

اقتصاد

بین‌الملل

جامعه

فرهنگ‌وهنر

چندرسانه‌ای

منهای نفت

اندیشکده‌های خارجی

انتخابات

فضای مجازی

صفحات داخلی

  • ۱۹:۳۵
  • سه‌شنبه ۲۵ بهمن ۱۴۰۱
  • Tuesday 14 February 2023
تاریخ انتشار: ۱۶:۵۶ - ۱۹ آبان ۱۴۰۱ - 2022 November 10
کد خبر: ۱۵۸۵۵۹

دست رد آنکارا به سینه تل‌آویو درباره حماس

منابع رسانه‌ای از مخالفت آشکار آنکارا با درخواست رژیم صهیونیستی مبنی بر اخراج رهبران و اعضای حماس از خاک ترکیه خبر دادند.

به گزارش راهبرد معاصر، منابع آگاه رسانه‌ای، امروز (پنجشنبه، ۱۰ نوامبر)، اعلام کردند که ترکیه با درخواست رژیم صهیونیستی مبنی بر طرد و اخراج رهبران جنبش حماس و کلیه افراد فعال وابسته به این جنبش فلسطینی مخالفت کرده است.

 

وبگاه اسرائیلی «آی۲۴» به نقل از وبگاه انگلیسی «میدل ایست آی» نوشت: مولود چاووش اوغلو وزیر خارجه ترکیه سه‌شنبه پیش طی نشست پارلمان تاکید کرد که ترکیه طی مذاکرات دوجانبه، از اجرای خواسته‌های اسرائیل برای اخراج رهبران حماس مقیم این کشور خودداری کرد.

 

بر اساس این گزارش، وی در پاسخ به سوال نمایندگان پارلمان، تصریح کرد: آنکارا حماس را یک سازمان تروریستی نمی‌داند و اخراج رهبران و اعضای آن از ترکیه را رد می‌کند.

 

وزیر خارجه ترکیه گفت: ما هیچ درخواست اسرائیل درباره حماس را پاسخ ندادیم زیرا به حماس به عنوان یک جنبش تروریستی نمی‌نگریم.

 

به نوشته روزنامه عبری «یدیعوت آحارانوت» اواخر اکتبر گذشته بود که «بنی گانتز» وزیر جنگ رژیم صهیونیستی، در سفر به آنکارا، از «رجب طیب اردوغان» رئیس‌جمهور ترکیه خواست تا رهبران حماس مقیم در این کشور را اخراج کند.

 

این سفر دو ماه پس از ازسرگیری کامل روابط دیپلماتیک میان آنکارا و تل‌آویو پس از سالها تنش و بحران صورت گرفت. از سال ۲۰۲۰، مقامات صهیونیست، از ترکیه می‌خواهند که تصمیمات و گامهای ملموسی در خصوص حضور نیروهای حماس در این کشور، اتخاذ کند امری که با مخالفت آنکارا مواجه است./ فارس

مطالب مرتبط
نظر شما
نام:
ایمیل:
نظر: