صفحه نخست

سیاست

اقتصاد

بین‌الملل

جامعه

فرهنگ‌وهنر

چندرسانه‌ای

منهای نفت

اندیشکده‌های خارجی

انتخابات

فضای مجازی

صفحات داخلی

تاریخ انتشار: ۲۳:۲۳ - ۱۹ آبان ۱۴۰۱ - 2022 November 10
کد خبر: ۱۵۸۵۸۵

اذعان سازمان ملل به تاثیر ویرانگر تحریم غرب علیه سوریه

گزارشگر ویژه سازمان ملل متحد اذعان کرد که تحریم‌های یکجانبه غرب علیه دمشق تاثر ویرانگری بر زندگی مردم سوریه داشته است.

به گزارش راهبرد معاصر، النا دوهان درباره اقدامات قهری یکجانبه در اشاره به محاصره اقتصادی و تحریم‌های یکحانبه غربی‌ها علیه سوریه گفت: تحریم‌های یکجانبه تاثیری ویرانگری بر همه بخش‌های زندگی در سوریه داشته است.

 

به گزارش اسپوتنیک، گزارشگر ویژه سازمان ملل متحد پس از یک سفر ۱۲ روزه به سوریه گفت: از مشاهده آثار وحشتناک و گسترده اقدامات قهری یکجانبه بر حقوق بشر و اوضاع انسانی سوریه شگفت زده شدم.۹۰ درصد مردم سوریه زیر خط فقر زندگی می‌کنند و جامعه جهانی باید با این ملت همبستگی و به آن‌ها کمک کند.

 

وی تصریح کرد: از جامعه جهانی و بویژه کشور‌های تحمیل کننده این تحریم‌ها می‌خواهم که به آثار ویرانگر تحریم‌ها توجه کنند و اقدامات فوری و ملموسی را براساس قوانین بین المللی حقوق بشر، درباره همراهی افراطی شرکت‌ها و بانک‌ها با این تحریم‌ها انجام دهند.از کشور‌هایی که این اقدامات یکجانبه را در قبال سوریه انجام داده اند می‌خواهیم که آن را فورا لغو کنند.

 

وی افزود: تاکنون رنج‌های و بدبختی‌های زیادی به چشم دیده ام، اما اکنون گمان می‌کنم که امید درحال از بین رفتن است.

 

دولت سوریه بار‌ها خواستار لغو فوری و غیر مشروط تحریم‌های اقتصادی، یکجانبه و غیر قانونی آمریکا و اروپا شده بود. پیشتر بسام صباغ، نماینده سوریه در سازمان ملل در شورای امنیت تصریح کرده بود که تحریم‌های مذکور موجب درد و رنج ملت سوریه شده است و تحقق ثبات در کشورمان مستلزم نابودی گروهک‌های تروریستی و پایان دادن به اشغالگری آمریکا و ترکیه است./ باشگاه خبرنگاران

نظر شما
نام:
ایمیل:
نظر: