صفحه نخست

سیاست

اقتصاد

بین‌الملل

جامعه

فرهنگ‌وهنر

چندرسانه‌ای

منهای نفت

اندیشکده‌های خارجی

انتخابات

فضای مجازی

صفحات داخلی

  • ۰۴:۰۴
  • چهارشنبه ۲۵ آبان ۱۴۰۱
  • Wednesday 16 November 2022
تاریخ انتشار: ۲۰:۴۳ - ۲۲ آبان ۱۴۰۱ - 2022 November 13
کد خبر: ۱۵۹۰۲۶

نانسی پلوسی: از عضویت کنگره کناره‌گیری نمی‌کنم!

در حالی‌که انتخابات میان دوره‌ای آمریکا در حال برگزاری است، رئیس مجلس نمایندگان این کشور اعلام کرد که از عضویت در کنگره کناره‌گیری نمی‌کند.

به گزارش راهبرد معاصر «نانسی پلوسی» رئیس مجلس نمایندگان آمریکا، در مصاحبه اخیر خود با شبکه ای‌بی‌سی اعلام کرد که رئیس‌جمهور این کشور باید انتخابات دوباره را هم در نظر بگیرد و پلوسی قصد ندارد از عضویت در کنگره عقب‌نشینی کند.

پلوسی در بخشی از سخنان خود گفت در مدت کمی که باقی مانده باید تمدید دائم یا بسیار زیاد محدودیت بدهی انجام شود و افزود: «جمهوریخواهان گفته‌اند که قصد دارند از این اقدام به عنوان اهرمی برای هدف قرار دادن برنامه‌های محبوب منافع اجتماعی استفاده کنند. آن‌ها از رأی در مورد محدودیت بدهی به عنوان اهرمی برای کاهش خدمات در مراکز بیمه پزشکی سالمندان و بهداشت مستمندان استفاده خواهند کرد. بهترین راه برای مقابله با سقف بدهی این است که این کار را اکنون انجام دهیم.»

این در حالی است که ساعاتی پیش «جو بایدن» رئیس‌جمهور آمریکا، از باقی ماندن اکثریت سنای این کشور در دست حزب دموکرات، ابراز خرسندی کرد و گفت: «توجه من بر نتیجه رقابت برای پیروزی بر سر کرسی ایالت جورجیا در سناست. نتایج انتخابات میان دوره‌ای کنگره، شرایط سیاسی من را پیش از دیدار با شی جین‌پینگ، رئیس‌جمهور چین در اجلاس گروه بیست در اندونزی، تقویت کرد.»/باشگاه خبرنگاران

نظر شما
نام:
ایمیل:
نظر: