صفحه نخست

سیاست

اقتصاد

بین‌الملل

جامعه

فرهنگ‌وهنر

چندرسانه‌ای

منهای نفت

اندیشکده‌های خارجی

انتخابات

فضای مجازی

صفحات داخلی

تاریخ انتشار: ۱۰:۳۸ - ۲۴ آبان ۱۴۰۱ - 2022 November 15
کد خبر: ۱۵۹۲۶۷

عربستان باز هم مانع رسیدن کشتی حامل سوخت به یمن شد

شرکت ملی نفت یمن اعلام کرد که عربستان سعودی در ادامه کارشکنی علیه مردم یمن، اجازه نمی‌دهد یک کشتی حامل بنزین در بندر غربی یمن پهلو بگیرد.

به گزارش راهبرد معاصر؛ شرکت ملی نفت یمن دوشنبه شب اعلام کرد که ائتلاف متجاوز آمریکایی سعودی یک کشتی حامل بنزین را توقیف کرده و اجازه نمی‌دهد وارد بندر الحُدَیده در ساحل غربی یمن شود.

 

خبرگزاری رسمی یمن (سبأ)، به نقل از «عصام المتوکل» سخنگوی رسمی شرکت ملی نفت یمن گزارش کرد که «ائتلاف سعودی آمریکایی روز دوشنبه [دیروز] کشتی "رد روبی" را با آنکه در ساحل جیبوتی تفتیش شده، توقیف کرده است».

 

طبق توافق صنعاء و ائتلاف سعودی با سازمان ملل که در سوئد حاصل شد (توافق سوئد)، کشتی‌های حامل مواد غذایی یا سوختی به شرط بازرسی شدن اجازه ورود به بندر الحدیده را دارند اما در بیشتر موارد، ائتلاف سعودی کارشکنی می‌کند و با گرو کشی از نیازهای روزانه مردم یمن، سعی در باج‌خواهی دارد.

 

عصام المتوکل تأکید کرد که ائتلاف متجاوز سعودی-آمریکایی همچنان به دزدی دریایی ادامه می‌دهد و در اجازه دادن برای ورود کشتی‌های حامل سوخت با مقاصد بشردوستانه، دل‌بخواهی کرد.

 

به گفته این مقام یمنی، این گونه اقدامات زورمندانه با هدف افزایش درد و رنج مردم صورت می‌گیرد.

 

اواخر شهریورماه گذشته، عصام المتوکل از توقیف یک کشتی دیگر حامل سوخت (حامل دیزل) به نام «دیتونا» خبر داده و اعلام کرده بود که شمار کشتی‌های توقیف شده تا آن زمان به سیزده کشتی افزایش یافته است./ فارس

نظر شما
نام:
ایمیل:
نظر: