صفحه نخست

سیاست

اقتصاد

بین‌الملل

جامعه

فرهنگ‌وهنر

چندرسانه‌ای

منهای نفت

اندیشکده‌های خارجی

انتخابات

فضای مجازی

صفحات داخلی

  • ۲۳:۱۶
  • پنجشنبه ۰۳ آذر ۱۴۰۱
  • Thursday 24 November 2022
تاریخ انتشار: ۱۸:۱۸ - ۲۴ آبان ۱۴۰۱ - 2022 November 15
کد خبر: ۱۵۹۳۳۶

پوتین: حاکمیت روسیه در خطر است

ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهور روسیه امروز سه‌شنبه گفت کشور‌هایی هستند که تلاش می‌کنند تاریخ را بازنویسی کنند و حاکمیت کشورش را «متزلزل» کنند.

به گزارش راهبرد معاصر رئیس جمهور روسیه در اظهاراتی غرب را به تلاش برای بازنویسی تاریخ و متزلزل کردن حاکمیت کشورش متهم کرد.
پوتین در نشست مجازی کمیته مسئول سازماندهی «جشن پیروزی روسیه در اوکراین»، این کشور‌ها را که نامی از آن‌ها نبرده بود، متهم کرد که به کی یف کمک می‌کنند، زیرا آن‌ها هدفی آشکار در رابطه با جامعه روسیه دارند که عبارت است از تفرقه، تضعیف و نفوذ در آن.

پوتین این نشست را در جریان اجلاس سران گروه ۲۰ (G۲۰) برگزار کرد؛ نشستی که ترجیح داد در آن شرکت نکند و به جای آن سرگئی لاوروف، وزیر امور خارجه او در این نشست حاضر شد. لاوروف در این نشست پیش نیاز‌های اوکراین برای ورود به مذاکرات صلح با روسیه را ناکافی خواند.

گفتنی است از زمان آغاز جنگ اوکراین، آمریکا اقدام به اعمال تحریم‌های گسترده‌ای علیه روسیه کرده است. هدف واشنگتن و متحدانش از این تحریم ها، آسیب رساندن به منابع مالی مسکو است. پیشتر، وزیر امور خارجه آمریکا گفت واشنگتن همچنان برای به تعطیلی کشاندن سلسله صادرات نظامی روسیه تلاش می‌کند./باشگاه خبرنگاران

برچسب ها
نظر شما
نام:
ایمیل:
نظر: