صفحه نخست

سیاست

اقتصاد

بین‌الملل

جامعه

فرهنگ‌وهنر

چندرسانه‌ای

منهای نفت

اندیشکده‌های خارجی

انتخابات

فضای مجازی

صفحات داخلی

تاریخ انتشار: ۱۰:۴۸ - ۰۵ آذر ۱۴۰۱ - 2022 November 26
کد خبر: ۱۶۰۷۹۲

پوتین: روسیه بدون تردید به اهداف خود در اوکراین خواهد رسید

تاکید پوتین بر اهمیت استفاده از تجربه جنگ اوکراین برای مقابله با تسلیحات غربی، درخواست اتحادیه اروپا از صربستان برای تحریم روسیه، آغاز باج گیری زلنسکی از غرب و عدم مخالفت کی‌یف برای مذاکره با مسکو، از جمله مهمترین رویدادها پیرامون جنگ اوکراین هستند.

به گزارش راهبرد معاصر، "ولادیمیر پوتین"، رئیس جمهوری روسیه روز جمعه در دیدار با مادران نیروهای نظامی شرکت کننده در جنگ اوکراین تاکید کرد که این کشور با وجود تلاش های دشمنان، بدون شک در عملیات نظامی ویژه در اوکراین به اهداف خود دست خواهد یافت.

 

وی افزود، مخالفان روسیه در زمینه جنگ اطلاعاتی فعالیت کرده و مردم را به اقدامات مخرب ترغیب می کنند، آنها سعی می کنند انگیزه پاک برای محافظت از مردم ساکن مناطق دونباس، زاپروزیا و خرسون را بی ارزش کنند.

 

رئیس جمهوری روسیه یادآور شد که این کشور نه با مردم اوکراین، بلکه با کسانی که از آنها به عنوان گوشت دم توپ استفاده می کنند در حال جنگیدن است. وی افزود: برخلاف کسانی که باید با آنها سر و کار داریم، بدون هیچ اغراقی، آنها ضرر و زیان شهروندان اوکراینی را در نظر نگرفته و اصلاً حساب نمی کنند.

 

پوتین در عین حال تاکید کرد که همه در روسیه احساس می کنند با اقدام برای حفاظت از دونباس، کار درستی انجام می دهد. وی گفت که هر روز در دیدار با مقامات وزارت دفاع روسیه مسائل مربوط به تامین نیازهای نیروهای مسلح را بررسی می کند. این وزارتخانه در تلاش است تا با در نظر گرفتن رسیدن فصل زمستان، این کار را به بهترین نحو ممکن سازماندهی کند.

 

به گفته وی، تمامی شرکت کنندگان در عملیات ویژه در اوکراین خود را به ملیت های جداگانه تقسیم نمی کنند. نظامیان روسی، از جمله نیروهای قفقاز، بطور ذاتی در انجام وظایف نظامی خود شجاعت بسیار زیادی از خود نشان میدهند.

 

ولادیمیر پوتین تاکید کرد که روسیه یک تمدن منحصر به فرد است و مردم آن در طول قرن ها یاد گرفته اند که به سنت های یکدیگر احترام بگذارند و هزار سال است که مردم از ملیت ها، اقوام و مذاهب مختلف در روسیه در کنار یکدیگر زندگی می کنند.

 

رئیس جمهوری روسیه همچنین گفت که اتحاد مجدد دونباس با روسیه باید زودتر از این اتفاق می افتاد. وی یادآور شد که از سال 2014، روسیه صمیمانه امیدوار بود که این توافق حاصل شود که منطقه دونباس در چارچوب اجرای توافقات مینسک به اوکراین بازگردد، ولی مقامات کی‌یف تمایلات روسی مردم این سرزمین را به طور کامل نادیده گرفتند. وی همچنین افزود که شاید در غیر این صورت تلفات زیادی در میان غیرنظامیان وجود نداشت./ تسنیم

نظر شما
نام:
ایمیل:
نظر: