صفحه نخست

سیاست

اقتصاد

بین‌الملل

جامعه

فرهنگ‌وهنر

چندرسانه‌ای

منهای نفت

اندیشکده‌های خارجی

انتخابات

فضای مجازی

صفحات داخلی

  • ۱۶:۴۶
  • پنجشنبه ۱۰ آذر ۱۴۰۱
  • Thursday 01 December 2022
تاریخ انتشار: ۱۴:۴۱ - ۰۵ آذر ۱۴۰۱ - 2022 November 26
کد خبر: ۱۶۰۸۴۲

مقدمه‌چینی آمریکا برای جنگ اوکراین از چندین سال قبل

یک افسر سابق اطلاعات تفنگداران آمریکایی می‌گوید ناتو دست کم به مدت هشت سال در حال آماده سازی نیرو‌های اوکراینی علیه روسیه بوده است.

به گزارش راهبرد معاصر، اسکات ریتر گفت ناتو دست کم به مدت هشت سال پیش از آغاز جنگ اوکراین در حال آماده سازی نیرو‌های اوکراینی برای جنگ با روسیه بوده است.

 

وی در مصاحبه با شبکه آر تی گفت: ناتو (با توافقات مینسک) در حال خرید زمان بود. خرید زمان برای چه کاری؟ برای قوی‌تر کردن اوکراین با آموزش‌های ناتو. ناتو در این کار تنها نبود بلکه آمریکا نیز درگیر این کار بود. آمریکا نیز در این اوضاع دخالت داشت. روشن است که تمام کشور‌هایی که روسیه را متهم به متجاوز بودن می‌کنند درواقع مرتکب جرم آغاز پیشدستانه جنگ علیه روسیه هستند. این چیزی است که در سال ۲۰۱۴ و ۲۰۱۵ درباره اش فکر کردند.

 

این مقام درباره احداث مرکز آموزش نظامی در اوکراین گفت: می‌دانید آمریکا یک مرکز آموزش در اوکراین احداث کرد و در آن پرسنل نظامی آمریکا با لاف زنی اعلام کردند که به مدت ۴۵ روز یک تیپ اوکراین را مطابق استاندارد‌های ناتو آموزش داده اند صرفا با این هدف که برای جنگ با روس‌ها آماده شوند. این از همان روز اول هدف آن‌ها بوده است. آنگلا مرکل دروغ گفت. امانوئل مکرون دروغ گفت. غرب دروغ گفت. دیگر نمی‌شود به آن‌ها اعتماد کرد.

 

پیشتر، «ینس استولتنبرگ» دبیر کل پیمان آتلانتیک شمالی (ناتو) تاکید کرد که جنگ روسیه و اوکراین می‌تواند بر روی میز مذاکره پایان یابد./ باشگاه خبرنگاران

نظر شما
نام:
ایمیل:
نظر: