صفحه نخست

سیاست

اقتصاد

بین‌الملل

جامعه

فرهنگ‌وهنر

چندرسانه‌ای

منهای نفت

اندیشکده‌های خارجی

انتخابات

فضای مجازی

صفحات داخلی

تاریخ انتشار: ۰۸:۵۲ - ۱۰ آذر ۱۴۰۱ - 2022 December 01
کد خبر: ۱۶۱۲۵۵
یادداشت بثینه شعبان، مشاور رئیس‌جمهور سوریه؛

جام جهانی و مخالفت اعراب با عادی‌سازی روابط با رژیم صهیونیستی

برخوردهای سرد مکرر اعراب با خبرنگاران صهیونیستی نشان می‌دهد خون اصیل اعراب در رگ‌ها جریان دارد؛ چه اینکه تبلیغات سنگین صهیونیست‌ها برای نشان دادن روابط عادی با اعراب و زیر پا گذاشتن آرمان فلسطین نقش بر آب شد. تأمل و بازنشر این نمونه‌های رفتاری بسیار مهم است، زیرا صهیونیست‌ها به ریاکاری، جنگ روانی و انتشار گزارش‌های دروغین عادت کرده‌اند.

 

به گزارش «راهبرد معاصر»؛ شاید مهم ترین خبری که از جام جهانی فوتبال در قطر دریافت کردیم نحوه برخورد اعراب شریف با صهیونیست هایی باشد که جوانان فلسطینی را مورد آزار و اذیت قرار می دادند و خونشان را در هر چهارراه، روستا و محله می ریختند و اقداماتشان در هفت دهه اخیر نتیجه ای جز جنگ، تروریسم، قتل عام، ایجاد اردوگاه های بازداشت موقت، نژادپرستی درگیری های پایان ناپذیر خیابانی نداشته است.


به موارد زیر توجه کنید؛

راننده تاکسی وقتی فهمید کسانی که سوار خودرویش شدند صهیونیست هستند، آنها را پیاده کرد و به آنها گفت: من از دستی که مردان و کودکانمان را در فلسطین می کشند، پول نمی گیرم.

وقتی صاحب رستوران درباره ملیت افرادی که قصد ورود به رستورانش را داشتند، پرسید و متوجه شد صهیونیست هستند، به آنها اجازه ورود نداد، زیرا آنها قاتل کودکان عرب هستند.

زن جوان وقتی متوجه شد مجری شبکه خبری از میان قاتلان خانواده اش در فلسطین اشغالی است، از مصاحبه با او خودداری کرد و موارد ثبت شده دیگری وجود دارند که به دست ما نرسیده است و به دلیل سانسور منابع صهیونیستی، به اعراب مخابره نشده است.

کسانی که هنوز ذهنشان تحت تأثیر استعمار قدرت غرب و توهم شکست ناپذیر بودن آنها قرار نگرفته است، ماهیت کمپین های دروغین تبلیغاتی را می شناسند


این رفتارها نمونه هایی است که نشان می دهد خون اصیل اعراب در رگ ها جریان دارد؛ چه اینکه تبلیغات سنگین صهیونیست های غاصب برای نشان دادن روابط عادی با اعراب و زیر پا گذاشتن آرمان فلسطین نقش بر آب شد.

 


تأمل و بازنشر این نمونه‌های رفتاری بسیار مهم است، زیرا رسانه‌های صهیونیستی به ریاکاری و به تصویر کشیدن واقعیت ها آن‌گونه که خود می‌خواهد و جنگ‌های روانی و گزارش های دروغین عادت کرده‌اند. آنها روی ذهن کسانی که مشکل در فهم واقعیت ها دارند، کار می کنند و جنگ رسانه ای به راه می اندازند و در این میان برخی که در شناخت واقعیت ها ناتوان هستند، تحت تأثیر قرار می گیرند؛ هرچند این افراد انگشت شمارند و بیشتر مردم خط مشی رسانه های دروغ پرداز و کمپین های دروغین شکل گرفته را می دانند.


کسانی که هنوز ذهنشان تحت تأثیر استعمار قدرت غرب و توهم شکست ناپذیر بودن آنها قرار نگرفته است، ماهیت کمپین های دروغین تبلیغاتی را می شناسند و اقدامات مردم در مواردی همچون آزادی ویتنام، انقلاب الجزایر، آفریقای جنوبی و بسیاری از کشورهای دیگر گواه بر برتری حقیقت بر دروغ پردازی است. علاوه بر این، همواره مردمانی که برای آزادی سرزمین خود تلاش می کنند، فداکاری و استقامت دارند، هر چقدر هم که مسیرشان سخت باشد، به اهداف خود می رسند، استعمارگران و ظلم و ستم را ناکام می گذارند و یاد و خاطره شان باقی می ماند.


بیایید از دنیای امروز مثال بزنیم، مردم قهرمان فلسطین و مردم دلیر سوریه در جولان بهترین نبردها را با دشمن صهیونیستی انجام دادند که صهیونیست ها از آخرین روش ها و سلاح ها برای تحقق جاه طلبی های خود در سرزمینمان استفاده کردند تا هویت عربی ما را بدزدند.

در نتیجه واپس گرایی بیشتر رسانه های عربی، صهیونیست ها اصطلاحات خود (ازجمله عادی سازی روابط) را به گونه ای در ذهن جوانان تثبیت کرده اند که گویی واقعیتی عینی است


در جهان عرب، حتی در کشورهایی که ترجیح دادند روابط خود را با دشمن مستکبری که به خیانت و عهدشکنی معروف است، عادی سازی کنند، به ندرت مطالعه ای در زمینه بررسی نظر اکثریت مردم می بینیم یا می خوانیم و در هیچ موردی نظر اکثریت مردم جویا نشده است و می توان دریافت مخالفان عادی سازی روابط بیش از موافقانش است.

 


ده‌ها سال است درباره لزوم تأمل و بررسی دقیق اخبار منتشر شده از سوی دشمن صهیونیستی یا خبرگزاری‌هایی که کاملاً از آن حمایت می‌کنند، می‌نویسم و ​​تحقیقاتی انجام داده‌ام تا ثابت کنم چگونه دشمن صهیونیستی توانسته است بدون جنگ، حقوق اعراب را نادیده انگارد. در نتیجه واپس گرایی بیشتر رسانه های عربی، صهیونیست ها اصطلاحات خود (ازجمله عادی سازی روابط) را به گونه ای در ذهن جوانان تثبیت کرده اند که گویی واقعیتی عینی است،

 

به همین دلیل دشمن دست به کار می شود و روی آن مانور می دهد. اول و مهمتر از همه روی تغییر برنامه و متون درسی مدارس در کشورهای عربی تحت کنترل خود سرمایه گذاری می کند تا واقعیت ها را آن گونه که خود می خواهد در ذهن کودکان و نوجوانان عربی دیکته کند. این همان چیزی است که بیشتر مواقع رخ می دهد و نمونه های مشابه برای فهرست کردن بسیار زیاد هستند.

نظر شما
نام:
ایمیل:
نظر: