صفحه نخست

سیاست

اقتصاد

بین‌الملل

جامعه

فرهنگ‌وهنر

چندرسانه‌ای

منهای نفت

اندیشکده‌های خارجی

انتخابات

فضای مجازی

صفحات داخلی

تاریخ انتشار: ۱۵:۲۲ - ۱۲ آذر ۱۴۰۱ - 2022 December 03
کد خبر: ۱۶۱۹۹۱

امضای لایحه جلوگیری از اعتصاب سراسری راه آهن در آمریکا

جو بایدن، رئیس جمهور آمریکا پیش‌نویس قانونی که عملا اعتصاب در بخش راه‌آهن را ممنوع می‌کند، امضا کرد.

به گزارش راهبرد معاصر، جو بایدن، رئیس جمهور آمریکا با بیان اینکه اعتصاب در شرایط کنونی برای این کشور فاجعه به بار می‌آورد، قانونی را برای جلوگیری از اولین اعتصاب ملی کارگران راه آهن در ۳۰ سال گذشته امضا کرد.

 

به گزارش رویترز، بایدن در خصوص امضای این قانون گفت: «برای من سخت بود، اما [چنین اقدامی]در حال حاضر کار درستی بود. این قرارداد مشاغل را نجات می‌دهد، از میلیون‌ها خانواده کارگر در برابر آسیب محافظت می‌کند و زنجیره تامین را در طول تعطیلات ثابت نگه می‌دارد». وی در ادامه گفت چنین قانونی از بروز «فاجعه اقتصادی» جلوگیری خواهد کرد.

 

این قانون که روز پنجشنبه در کنگره تصویب شد، مرخصی با حقوق برای کارگران را محدود می‌کند. در واقع با تصویب این قانون، اتحادیه‌های کارگری مجبور هستند توافق سپتامبر گذشته درباره افزایش حقوق‌ها را بپذیرند. منتقدان می‌گویند قانون مذکور در بین اتحادیه‌های کارگری از حمایت کافی برخوردار نبود. افزون بر این، برای کارکنان به اندازه کافی مرخصی با حقوق در نظر نمی‌گیرد.

 

تا پیش از امضای این قانون توسط بایدن، کارگران راه‌آهن قصد داشند هفته آینده دست به اعتصاب بزنند. کارشناسان می‌گویند در حال حاضر، اعتصاب ریلی در آمریکا می‌تواند سبب مسدود شدن جا به جایی تقریبا ۳۰ درصد محموله‌های درون کشور شود. همچنین اقدام به اعتصاب تورم را افزایش خواهد داد و روزانه ۲ میلیارد دلار خسارت به اقتصاد کشور وارد می‌کند./ باشگاه خبرنگاران

نظر شما
نام:
ایمیل:
نظر: