صفحه نخست

سیاست

اقتصاد

بین‌الملل

جامعه

فرهنگ‌وهنر

چندرسانه‌ای

منهای نفت

اندیشکده‌های خارجی

انتخابات

فضای مجازی

صفحات داخلی

  • ۱۰:۳۶
  • پنجشنبه ۲۴ آذر ۱۴۰۱
  • Thursday 15 December 2022
تاریخ انتشار: ۱۲:۲۸ - ۱۴ آذر ۱۴۰۱ - 2022 December 05
کد خبر: ۱۶۲۳۲۷

ابراز نگرانی آلمان از خرید جنگنده‌های اف-۳۵ آمریکایی

وزارت دفاع آلمان از خرید جنگنده‌های آمریکایی و مسائلی مانند هزینه‌ها و مشکلات فنی آن ابراز نگرانی کرد.

به گزارش راهبرد معاصر، وزارت دفاع آلمان در نامه‌ای به پارلمان این کشور نسبت به مسائلی مانند افزایش هزینه‌ها و مشکلات فنی در جت‌های جنگنده اف-۳۵ آمریکایی که آلمان به تازگی به ارزش ۱۰ میلیارد یورو (۱۰.۵ میلیارد دلار) آن را خریداری کرده، ابراز نگرانی کرد.

 

به گزارش آناتولی، برلین در نظر دارد ۳۵ عدد از این نوع جت جنگنده متعلق به شرکت مارتین لاکهید را خریداری کند و قرار است اولین محموله که ۸ عدد از این جت‌ها در آن است در سال ۲۰۲۶ به دست آلمان برسد.

 

دولت بایدن خرید این جت‌ها، مهمات و تجهیزات را در ماه ژوئیه تایید کرد، اما این توافق تا پایان سال میلادی فرصت تایید نهایی دارد. در نامه‌ای که اکنون وزارت دفاع به بخش بودجه پارلمان فرستاده این نهاد آلمانی نسبت به افزایش هزینه‌ها و احتمال بروز مشکلات فنی ابراز نگرانی کرده و گفته است: «نیازمندی‌های امنیتی آمریکا بسیار پیچیده است و احتمال تاخیر و افزایش هزینه‌ها تا پیش از ارسال این جت‌ها هست، همچنین مشخص نیست بستری که قرار است این جت‌ها در جنوب غربی آلمان در آن تحول داده شود تا سال ۲۰۲۶ آماده باشد.»

 

همچنین در این نامه فاکتور‌های دیگری مانند تورم، نوسانات نرخ ارز، افزایش هزینه‌ها هم ذکر شده است.

 

از زمانیکه «اولاف شولتس» صدراعظم آلمان شده است، این کشور در تلاش است تا بخش دفاعی و تسلیحاتی خود را تقویت کرده و به قدرت اول اروپا تبدیل شود.

 

شهریور ماه امسال، رسانه‌ها گمانه‌زنی‌های خود را در خصوص ارسال بیش از اندازه سلاح و مهمات به اوکراین و کاهش بی‌سابقه سطوح آن در سایر کشور‌های اروپا مطرح کردند. گزارش‌های منتشر شده نشان می‌دهد ارتش آلمان مدت‌ها قبل از ماه فوریه در وضعیت بسیار ضعیفی قرار داشته است.

 

گزارش دیگری که در سال ۲۰۱۹ منتشر شده بیان می‌کند در آن زمان کمتر از ۲۰ درصد از ۶۸ بالگرد جنگی از نوع تایگر و کمتر از ۳۰ درصد از ۱۳۶ جنگنده از نوع یوروفایتر این کشور عملیاتی بودند. این گزارش همچنین نشان داد ذخایر مهمات در آلمان در سطح پایینی قرار دارد و سربازان تجهیزات ضروری از جمله پوتین، لباس و ملحفه ندارند.

 

به تازگی هم منابع خبری اعلام کردند که «کریستین لامبرشت» وزیر دفاع آلمان، به دلیل ناتوانی در تامین مهمات کافی برای نیرو‌های مسلح آلمان به شدت مورد انتقاد قرار گرفته است./ باشگاه خبرنگاران

مطالب مرتبط
نظر شما
نام:
ایمیل:
نظر: