صفحه نخست

سیاست

اقتصاد

بین‌الملل

جامعه

فرهنگ‌وهنر

چندرسانه‌ای

میقات مدیا

اندیشکده‌های خارجی

انتخابات

فضای مجازی

صفحات داخلی

تاریخ انتشار: ۰۸:۵۴ - ۱۹ آذر ۱۴۰۱ - 2022 December 10
کد خبر: ۱۶۲۹۹۸

آمریکا مدعی شد: ایران، حامی نظامی شماره یک روسیه است

جان کربی، هماهنگ کننده روابط راهبردی شورای امنیت ملی آمریکا مدعی شد ایران بزرگترین حامی نظامی روسیه در جنگ اوکراین است.

به گزارش راهبرد معاصر، جان کربی، هماهنگ کننده روابط راهبردی شورای امنیت ملی آمریکا گفت: روابط مسکو و تهران به سمت تبدیل شدن به شراکت کامل دفاعی پیش می‌رود که شامل مبادله تسلیحات و تخصص نظامی بین طرفین است.

 

به نقل از الجزیره، کربی افزود: واشنگتن در حال بررسی گرد آوردن شمار متعددی از کشور‌ها برای بررسی همکاری نظامی بین ایران و روسیه است و از همه ابزار‌ها برای مانع تراشی در مسیر این شراکت استفاده می‌کند.

 

وی تصریح کرد: ایران بزرگترین حامی نظامی روسیه است و از ماه اوت گذشته تا کنون صد‌ها پهپاد ایرانی به روسیه ارسال شده است. گزارش‌هایی وجود دارد مبنی بر اینکه مسکو و تهران ایجاد خط تولید مشترک پهپاد‌های ویرانگر را بررسی می‌کنند.


نماینده روسیه: به کمک تسلیحاتی ایران نیاز نداریم
به گزارش شبکه تلویزیونی الجزیره، واسیلی نبنزیا، نماینده دائم روسیه در سازمان ملل در نشست شورای امنیت درباره تحولات اوکراین گفت: غرب ادعای حمایت تسلیحاتی ایران از روسیه را مطرح می‌کند، در حالی که سامانه نظامی ما نیازی به کمک ندارد.

 

وی در ادامه افزود: گزارش‌هایی مبنی بر انتقال سلاح از اوکراین به کشور‌های آفریقایی وجود دارد و برخی سلاح‌های ارسالی برای اوکراین از بازار سیاه در خاورمیانه سر درآورده است. حجم قاچاق سلاح ارسالی غرب برای اوکراین به کشور‌های ثالث افزایش یافته است./ باشگاه خبرنگاران

مطالب مرتبط
نظر شما