صفحه نخست

سیاست

اقتصاد

بین‌الملل

جامعه

فرهنگ‌وهنر

چندرسانه‌ای

میقات مدیا

اندیشکده‌های خارجی

انتخابات

فضای مجازی

صفحات داخلی

تاریخ انتشار: ۱۱:۵۶ - ۲۰ آذر ۱۴۰۱ - 2022 December 11
کد خبر: ۱۶۳۲۲۹

هشدار روسیه درباره قاچاق تسلیحات ارسالی غرب برای اوکراین

«الکسی پوشکوف» سناتور ارشد روس هشدار داد که نشت تسلیحات غربی از اوکراین به بازارهای سیاه و قاچاق سلاح را نمی‌توان متوقف کرد.

به گزارش راهبرد معاصر، یک قانونگذار ارش سنای روسیه به کشورهای غربی درباره عواقب کمک‌های تسلیحاتی به اوکراین هشدار جدید داد.

 

«الکسی پوشکوف» سناتور روسی هشدار داد که نشت تسلیحات غربی از اوکراین به بازارهای سیاه و قاچاق سلاح را نمی‌توان متوقف کرد و غرب هم نمی‌تواند برای همیشه از عواقب گام‌های بیمارگونه خود فرار کند.

 

این قانونگذار مجلس سنای روسیه در واکنش به مقاله نشریه آمریکایی «هیل» گفت: «عواقب اقدامات ستیزه‌جویانه و نسنجیده آمریکا و متحدانش، برای دهه‌ها گریبان‌گیر آنها خواهد بود؛ از حملات تروریست‌های داعش گرفته تا موج‌های عظیم پناهجویان از عراق، لیبی، سوریه و افغانستان».

 

وی ضمن اشاره به بحران کنونی در حوزه انرژی کشورهای اروپایی و آمریکا، توضیح داد: «تاکنون، غرب توانسته به‌صورت جزئی روی این مشکلات سرپوش بگذارد، البته آنها را خنثی نکرده است. ولی این همیشگی نخواهد بود».

 

 نشریه هیل اخیراً در یادداشتی به قلم «جوردن کوهن» تحلیلگر سیاسی و «جاناتان آلن» محقق امور بین‌الملل، نوشته بود که تسلیحات ارسالی غرب برای اوکراین، همین الان نیز به دیگر کشورها نشت پیدا کرده و مطمئن شدن از اینکه کی‌یف با تجهیزات غربی به خاک روسیه حمله نمی‌کند نیز بسیار دشوار است./ فارس

نظر شما