صفحه نخست

سیاست

اقتصاد

بین‌الملل

جامعه

فرهنگ‌وهنر

چندرسانه‌ای

منهای نفت

اندیشکده‌های خارجی

انتخابات

فضای مجازی

صفحات داخلی

تاریخ انتشار: ۱۴:۴۳ - ۲۰ آذر ۱۴۰۱ - 2022 December 11
کد خبر: ۱۶۳۲۷۰

نگرانی چین از افزایش موارد ابتلا به کرونا

در حالی که کارشناسان در چین از هزاران مورد مبتلای جدید به کرونا در این کشور خبر می‌دهند، ناامیدی شهروندان از کاهش محدودیت‌های کرونایی بیشتر شده است.

به گزارش راهبرد معاصر، در حالی که کارشناسان در چین از هزاران مورد مبتلای جدید به کرونا در این کشور خبر می دهند، ناامیدی شهروندان از کاهش محدودیت های کرونایی و نگرانی درباره نحوه غلبه بر ویروس، بیشتر شده است.

 

براساس این گزارش، مردم پکن از کاهش محدودیت های کرونایی و افزایش شمار موارد مبتلا و بسته بودن بسیاری از مغازه ها و مراکز تجاری از بیم شیوع ویروس، ناامید و دلسرد شده اند.

 

چند روز پیش مقامات پکن در آخرین گا‌م‌های کاهش محدودیت‌های کرونایی در پی اعتراض گسترده مردم این کشور، بسیاری از محدودیت‌ها از جمله نیاز به ارائه تست منفی کرونا برای ورود به سوپر مارکت‌ها و ادارات این شهر را برداشتند.

 

با وجود لغو بسیاری از محدودیت‌ها و خوشحالی مردم از شروع دوباره جریان عادی زندگی در بسیاری از شهرهای این کشور، در حال حاضر مردم زیادی از جمله ساکنان پکن با آمار بالای مبتلایان مواجه هستند.

 

شنیده‌های غیررسمی حاکی از آن است که بسیاری از صاحبان مغازه‌ها به علت ابتلای کارکنانشان به کرونا و قرنطینه شدن، مجبور به تعطیلی مغازه‌های خود شده و بسیاری دیگر تصمیم گرفته‌اند تا به دلیل خطر بالای ابتلا، از خانه‌های خود خارج نشوند.

 

براین اساس با وجود آنکه شمار مبتلایان در پکن، نسبت به پیش از اعلام کاهش محدودیت‌های کرونایی، کمتر شده اما آمارها نشان می‌دهد همچنان مبتلایان زیادی در این شهر 22 میلیون نفری در حال تردد در سطح شهر هستند.

 

برخی مردم به خصوص سالمندانی که هنوز واکسن نزده‌اند، نگران شیوع گسترده بیماری و ابتلا به کرونا هستند و نگرانی‌هایی نیز درباره تضعیف و شکست سیستم سلامتی چین با برداشته شدن محدودیت‌های کرونایی وجود دارد.

 

ماه گذشته مردم در بسیاری از شهرهای چین در اعتراض به سیاست‌های سختگیرانه کرونایی و فشار مضاعف بر زندگی‌شان، به خیابان‌ها آمده و اعتراض خود را نسبت به این موضوع اعلام کرده و خواستار لغو این محدودیت‌ها شدند.

 

دولت چین با مشاهده ادامه دار بودن این اعتراضات اعلام کرد که دنبال اعتراض‌های برآمده از خشم عمومی ناشی از اعمال قرنطینه سخت به جهت مهار کرونا، برخی قوانین اعمال شده در دوران همه گیری از جمله کاهش محدودیت‌ها و تعطیلی مراکز آزمایش گیری را اجرا می‌کند.

 

چند روز پیش روزنامه چاینا دیلی در تیتری با این عنوان که « پکن خود را برای زندگی دوباره آماده می‌کند» نوشت: مردم آهسته آهسته به زندگی نرمال باز می‌گردند.

 

لغو بسیاری از محدودیت‌های کرونایی جرقه‌های مثبتی را در بین سرمایه گذاران به منظور بازگشایی دومین اقتصاد بزرگ دنیا که در نهایت منجر به افزایش رشد اقتصادی جهانی می‌شود، ایجاد کرده است.

 

کارشناسان اقتصادی انتظار دارند مسیر بازگشت چین به سلامت اقتصادی به علت وجود مشکلات اقتصادی فراوان ناهموار باشد زیرا همچنان کارگران زیادی خواستار دریافت مرخصی استعلاجی برای بهبودی کامل هستند.

 

گفتنی است اقتصاد چین در سه ماهه اول 2023 نسبت به سال قبل از آن،1/6 درصد و در سه ماهه دوم 4/9 درصد رشد کرده است./ تسنیم

نظر شما
نام:
ایمیل:
نظر: