صفحه نخست

سیاست

اقتصاد

بین‌الملل

جامعه

فرهنگ‌وهنر

چندرسانه‌ای

منهای نفت

اندیشکده‌های خارجی

انتخابات

فضای مجازی

صفحات داخلی

تاریخ انتشار: ۲۲:۵۲ - ۲۲ آذر ۱۴۰۱ - 2022 December 13
کد خبر: ۱۶۳۷۲۸

ادعای اوکراین درباره آمادگی روسیه برای حمله بزرگ در سال جدید

دیمیترو کولبا وزیر خارجه اوکراین ادعا کرد که همزمان با ادامه حملات روسیه به زیرساخت‌های انرژی اوکراین، مسکو در حال آمادگی برای یک حمله بزرگ در اوایل سال ۲۰۲۳ است.

به گزارش راهبرد معاصر از "گلوبال میل"، دیمیترو کولبا درحالی که از یک پناهگاه در مرکز کی یف با خبرنگاران گفت و گو می‌کرد، افزود: پس از کنترل خرسون در ماه نوامبر توسط نیروهای اوکراینی، روسیه نتوانسته است سرعت خود در پیشروی را بار دیگر بدست آورد.

وی ادامه داد: بسیج نیروها، به کارگیری سربازان و آموزش آن‌ها و جابجایی سلاح‌های سنگین در سراسر روسیه، نشان می‌دهد که آن‌ها امیدوار به شکست خط دفاعی ما و پیشروی در مناطق عمیق‌تر اوکراین هستند.

وزیر خارجه اوکراین اذعان کرد که اوکراین به سرعت درحال مصرف ذخایر تسلیحات خود است.

وی در ادامه خواستار دریافت موشک‌های دوربرد و همچنین توپ های ۱۵۵ میلی‌متری شد که یکی از تسلیحات اصلی نیروهای زمینی اوکراین برای اقدامات دفاعی و تهاجمی است.

آنتونیو گوترش دبیرکل سازمان ملل اظهار کرد : جنگ در اوکراین یک کابوس بشردوستانه بی‌امان است و باگذشت روزها و کاهش دما، وضعیت در این کشور وخیم‌تر می‌شود.

آنتونیو گوترش دبیر کل سازمان ملل روز سه شنبه به وقت محلی در کنفرانس بین المللی اوکراین گفت: غیرنظامیان اوکراینی در فصل زمستان بهای سنگینی می‌پردازند.

دبیر کل سازمان ملل ادامه داد: این شرایط به ویژه افرادی که در خط مقدم درگیری‌ها در اوکراین زندگی می‌کنند وخیم‌تر است و آن‌ها از گرما، آب و خدمات ضروری محروم هستند.

به گزارش ایرنا، ولادیمیر پوتین رئیس جمهوری روسیه ۲۱ فوریه ۲۰۲۲ (دوم اسفند ۱۴۰۰) با انتقاد از بی‌توجهی غرب به نگرانی‌های امنیتی مسکو، استقلال جمهوری‌های خلق دونتسک و لوگانسک را در منطقه دونباس به رسمیت شناخت.

پوتین سه روز پس از آن، پنجشنبه ۲۴ فوریه (۵ اسفند ۱۴۰۰) نیز عملیاتی نظامی روسیه که آن را "عملیات ویژه" خواند، علیه اوکراین آغاز کرد و به این ترتیب روابط پرتنش مسکو - کی‌یف به رویارویی نظامی تغییر وضعیت داد./ایرنا

نظر شما
نام:
ایمیل:
نظر: