صفحه نخست

سیاست

اقتصاد

بین‌الملل

جامعه

فرهنگ‌وهنر

چندرسانه‌ای

میقات مدیا

اندیشکده‌های خارجی

انتخابات

فضای مجازی

صفحات داخلی

تاریخ انتشار: ۲۲:۴۳ - ۲۳ آذر ۱۴۰۱ - 2022 December 14
کد خبر: ۱۶۳۸۵۳

آکسیوس:غرب به سازمان ملل برای انتشار گزارش علیه ایران فشار وارد می‌کند

منابع آگاه گفته اند که غرب بر دبیرکل سازمان ملل فشار وارد می‌کند تا در مورد استفاده از پهپاد‌های ایرانی در جنگ اوکراین تحقیق و گزارش منتشر کند.

به گزارش راهبرد معاصر گزارش های خبری حکایت از آن دارد که کشورهای غربی در حال فشار بر دبیرکل سازمان ملل هستند تا علیه ایران و آنچه همکاری این کشور با روسیه در جنگ اوکراین ادعا می‌کنند گزارش منتشر کند.

آکسیوس به نقل از منابع آگاه اعلام کرد که به زودی سازمان ملل گزارشی را در مورد پایبندی ایران به توافق هسته ای منتشر خواهد کرد که در آن اتهامی علیه ایران در مورد تجهیز روسیه به پهپاد مطرح نشده است.

با این حال، این منابع گفته اند که غرب بر آنتونیو گوترش دبیرکل سازمان ملل اعمال فشار می کند تا بازرسانی را برای تحقیق در مورد استفاده روسیه از پهپادهای ایرانی به اوکراین ارسال کند.

در شرایطی که مقامات ایران و روسیه بارها اعلام کرده اند که جمهوری اسلامی ایران پهپادی را برای استفاده در جنگ علیه اوکراین در اختیار روسیه قرار نداده و همکاری های نظامی دو کشور مبتنی بر توافقات صورت گرفته قبلی است، اما آمریکا و کشورهای اروپایی بدون ارائه سند، مدام در حال اتهام زنی در این خصوص هستند.

در همین راستا، وزرای خارجه اتحادیه اروپا روز دوشنبه تحریم‌های جدیدی را علیه ایران به دلیل آنچه نقض حقوق بشر و تحویل پهپادهای ایرانی به روسیه خواندند، اعمال کردند./باشگاه خبرنگاران

نظر شما